Nekromanti Effekterna som försvann :-(((

Riddaren

Swashbuckler
I modulen Magi & Mystik så står det att de teotropiska effekterna är utelämnade för att sedan publiceras i Religoner: Gudarnas kamp.

Nu har jag bägge modulerna, men det finns ju inte en enda effekt beskriven i Religioner-modulen. Var tog dem vägen?

Riddaren - vill vet det

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

hatten

Swashbuckler
Re: Bra fråga och svaret ÄR ???

vad Neogames ?
vi väntar ivrigt med hatten i handen ber vi vart tog dom lilla effekterna vägen ingen som vet ingen som vet ?

hatten

Swashbuckler
Re: Redan gjort

På min hemsida har jag redan publicerat en ny Cermoni och en ny Cermoni effekt..
http://members.nbci.com/hatten_jc/Hatten.htm Givet viss finns det redan andra MAGISKA effekter och magiska besvärjelser..
Samt andra prylar till Eon..

DoD
Star Wars
Neotech1-2
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-01-15 18:17.</EM></FONT></P>

Men herregud, hitta på själva, det kan väll inte vara så jäkla svårt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

G

Guest

Guest

Kolla hans inlägg (Re: Redan gjort)...

Mvh Ezzy

hatten

Swashbuckler
Re: Men så enkelt är det inte

SKA vi för enkelhet skull kalla Cermoniernas Effekter för Traditioner och Magin Effekter för Effekter..

Givet viss är det enkelt men om man som regelfanatiker som många Eon spelare är även om Riddaren knappast är en sådan så finns det inga exempel på Designe data på HUR Traditioner till Cermonierna fungerar och hur den officiella skillnaden mellan Besvärjelsernas Effekter och Cermoniernas Traditioner när man läser om de Cermonierna som finns så ser man att en viss skillnad borde finnas men hur manifestrerar det sig i de officiella reglerna är något vi ännu väntar på..
Själv kör jag med magi reglerna men vill ändå ha ett svar..

Äh, vem bryr sig, gudarna kan göra nästan vad som helst inom rimlighetens ramar. Jag tror inte du kan hitta på egna effekter för hur en gud skall göra dig till viljes. "detta kommer jag hjälpa er med, men inte mer." och man lärde sig nog ceremonierna av guden, ex med förmågan kunskap när man slår för att höja quadosh.

hatten

Swashbuckler

Ser man på våran kristna Bibel så verkar gud själv hålla sig inom naturlagarna när han gör mirakel..
Okej har sträcker lite på naturlagarna men ändå..

Exempel pratar med folk genom en brinnande buske.. ( Buskar börjar lätt brinna om de är torra i en öken och kan va bra profeten har något att 1 Värma sig vid och 2 grilla korv samtidigt som gud babblar )
Exempel plåga Egyptier med hjälp av gräshoppor förgiftat vatten och annat skoj som pest och död...

SÅ varför inte låta Mundanas gudar hålla sig någorlunda kring naturlagarna..
Av dessa orsaker..
Det finns många gudar i mundana flera konkurerar med varandra.
OM de alla är allsmäktiga så skulle en direkt uppgörelse förinta Mundana de har med andra orsaker om de uppskattar mundanas liv orsaker till att använda sig av spelregler.( Spelregler = Naturregler )

Marcus_UBBT

Warrior
appropå att undvika en diskussion...

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

appropå din signatur verkar det som neogames själva kör rätt hårt på den linjen när de inte orkar förklara bort sig själv (i bästa fall kommer väl Krille och skriver; "Äh...jag betraktar det som en megabugg..."). Eller komma med ovidkommande kommentarer på något svar till svaret på det riktiga inlägget som då handlar om något helt annat.

hm.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>

Ja, det var det jag menade med inom rimlighetens ramar. Att jesus återuppväcker en person är ju lite naturstridigt eller? vitekrists farsa (älskar boken demonjägarn) fick det ju att regna bröd från himmlen, översvämma världen och göra nilen till blod. Strider inte det mot naturlagarna. Spelregler, knappast.

hatten

Swashbuckler

jesus återuppväcker en snubbe okej det står i bibeln MEN tänk om han bara låg i Koma skendöd ?
Eller om Jesus kände till vars snubben Lasarus hade sin dolda tvillingbror ?
Det finns droger som gör att man SER död ut även för en tränad läkare kan man missa pulsen..
de kan ha fixakt en återuppväckelse inom naturlagarna begräsning..
regna bröd från himmlen okej en tyfon kan ha burit iväg ett Bageri och dumpat det i närheten av dom !?
Eller så kanske det var symboliskt bröd och vatten står för mat och dryck så kanske det regnade gräshoppor som är en ypperlig källa till protein ?
Och angånde översvämningingen som värden lär ha lidigt av så kan man lungt om man tar med allt fruset vatten på jorden matematisk bevisa att JORDEN kan inte ha blivigt helt under vatten..
Vi kan med lung och ro teorisera om tanken att det kanske var ett floddelta eller ett hel öken som översvämmade..
Tyfoner kan ibland höja havsvatten nivån över 20 meter och då kan ett ökenlåg land plötsligt bli hav..
nilen till blod Enkelt *skrattar* det finns en växt i Nilen en sjögräs vars säd färgar vattnet rött ! ( Det var en form av sjögräs eller plankton är för trött för att komma ihåg Exakt vad den heter ) Det kan tänkas vara vad de ansåg var "blod" blir det för mycket av den växten så minskar fisket och folk får svårare att överleva i nilens historia har det varit många gånger som sjögräset har vuxigt över sina kanter tills den når en punkt då den dör ut igen..
Sen kan vulkanutbrott färga vattnet rött och grönt samt blått och svart även gult har förekommit genom att kemiska ämnen har läkt ut i vattnet. längst nilens stränder söderut bortanför nilen finns det vulkaner...
Allt vi ser hör och tänker beror på flera saker
1 hur vi tolkar det vi upplever..
2 Hur fantastiska vi tycker vi själv är...
3 Hur ofta vi återberättar historien.. ( ni ska höra när jag gick och fiskade gädda den var 12 meter lång och vägde 13 ton jag fick kämpa i 75 timmar innan.. osv )

Sen finns de värsta lögnare av alla i form av Präster de ljuger bedrar förför och mördar dödar och våltar andra bara för att föra fram sin tro som den enda..
De kristna, judarna, Muslimerna har varit BÄST på att göra ljust så och är därför några av värdens mest framgångs rika religionerna..
Själv kan jag mycket om religion och mycket om historia och är därför Ateist. Ingen som har läst bibeln och använt hjärnan kan tro på det som står i den... Organiserad Religion är grunden till nästan ALL onska och problem som plågar vår värd.. Där efter kommer korrupta Politiker och makgalna krigshetsare..
Jag har haft mycket skoj genom att hämta insperation från jordens historia och religösa exempel som verklighetens präster har gjort i kampanjer *ler* man kan lätt bygga hela äventyr baserat på sånt man hittar i bibeln eller i Veda texterna Asatron eller de grekiska myterna..
Otroligt enkelt och roligt.. *ler*

Spelregler, Appsolut.. *ler*

Darth Apoc

Veteran
En med stor sannolikhet jobbig diskussion

Då kommer jag med en följdfråga...
existerar gudarna i mundana?
Eller är teotropi en kraftkälla som kommer ifrån prästerna själva? eller deras omgivning...? vem vet?
Detta är en fråga som kan vara svår att svara på.....
detta kan kanske uppmana till en senare diskussion?
eller är det för jobbigt...

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu

Darth Apoc

Veteran
Re: En med stor sannolikhet jobbig diskussion

Men där läser inte folk så ofta...
lättare att dra upp den på nytt och få lite fräscha åsikter

Watashi aku ryuujin desu

hatten

Swashbuckler

Vissa magiker anser att Mundanas Gudar inte är något annat än Demoner som hittat en alternativ källa till föda..
dyrkan när folk dyrkar dom så blir de mäktigare och mäktigare..
för att uppmuntra folk att dyrka dom så gör dom då och då mirakel och hjälper sina präster...

Så Teotropi och mycket gemensamt med Daimontropi..
Det är helt enkelt demoner som tagit formen av vad folk TROR är en gud..
Sen kan vi undra om folket som dyrkar "Gudhärmaren" även dom tvingar på den vissa egenskaper..
Att demoner om han ska kunna tillgodo göra sig folks dyrkan måste uppträda inom de ramar som folk som dyrkar honom tror att han kommer att göra..

Vindhand

Myrmidon
Faran med framåtreferenser

Detta är en av farorna med referenser till sådant som inte är skrivet ännu... det finns så mycket som kan gå fel att man tar en rätt stor risk att enbart bygga upp falska förhoppningar. De (neogames) borde lärt sig av incidenten med improviserad magi /images/icons/frown.gif

Gudar, demoner, var är skilnaden. En demon behöver inte vara onda, de är ju bara besökare från ett annat plan. De behöver inte vara onda, de är nog lika skiftande som gudarna i gudarnas kamp. Jag ser knappt en skillnad mellan teo och daimotropi, precis som jag inte ser en skillnad mellan pyro och termo.