Trollkjeft
Veteran
Från och med idag är det svenska rollspelsprojektet Efter Gudarna officiellt i gång, och lanseras någon gång under 2010-2011 som en produkt om allt går som planerat. Rollspelet produceras av Christian Svalander och Carlos Lundhall en del av teamet bakom fanzinet Hlogr. Det är ett mörkt sagorollspel där gudarna förgjorts och demoniska urkrafter vaknat till liv för att erövra världen. Kvar står endast mäktiga magiker som ett sista försvar, vilka organiserat de sönderfallande kungarikena för att människofolken skall kunna överleva. Spelarna tar rollen som vanliga människor som tillsammans med knektar, hjältar, magiker och eldkristallbundna kämpar i frontlinjen mot demoniska krigartjänare, förslavade odöda och blodtörstiga kultister. Men det är inte bara i kriget mot Urmörkret som rollpersonerna finner äventyret, i djupa ekskogar med mystiska skogsfolk väntar gåtor att lösas, i furstars salar intrigeras det över kronans makt, och i de befästa städerna lurar mördare i gränderna för de oförsiktiga.
Regelkärnan kretsar kring en enkel motor med 2 sexsidiga tärningar och som i kombination med kompetensnivåer mellan 0 och 10 bestämmer hur väl en handling lyckas. Själva kunskapssystemet är baserat på en modell där individens vilja är en lika viktig del som renodlad kunskap vilket gör bilden av rollpersonens kompetens mer nyanserad.
Mer information och löpande uppdateringar hittar man på produktionsbloggen på http://skrifthallen.wordpress.com och snart även på Conceptart.org där du kommer att kunna hålla dig uppdaterad med spelets visuella utveckling, med allt från konceptillustrationer till layout, grafisk design och typografi. Vi kommer även att posta en del här och på andra forum då vi har några större uppdateringar att visa.
Spelet kommer att översättas till engelska som det är planerat nu, men ett releasedatum för detta är ännu inte fastställt. Efter Gudarna är ett arbetsnamn som med stor sannolikhet kommer att ändras.
Regelkärnan kretsar kring en enkel motor med 2 sexsidiga tärningar och som i kombination med kompetensnivåer mellan 0 och 10 bestämmer hur väl en handling lyckas. Själva kunskapssystemet är baserat på en modell där individens vilja är en lika viktig del som renodlad kunskap vilket gör bilden av rollpersonens kompetens mer nyanserad.
Mer information och löpande uppdateringar hittar man på produktionsbloggen på http://skrifthallen.wordpress.com och snart även på Conceptart.org där du kommer att kunna hålla dig uppdaterad med spelets visuella utveckling, med allt från konceptillustrationer till layout, grafisk design och typografi. Vi kommer även att posta en del här och på andra forum då vi har några större uppdateringar att visa.
Spelet kommer att översättas till engelska som det är planerat nu, men ett releasedatum för detta är ännu inte fastställt. Efter Gudarna är ett arbetsnamn som med stor sannolikhet kommer att ändras.