Varför inte ett nummer där tidningens skribenter oljar in sig och viker ut sig. Ja ja ola får väl mitten då eftersom han är chef. Sedan så kan man ha erotiska tips och allehanda intressant material *ler*.
Ehhhh kanske inte...
Det känns inte som om Codex alltid behöver vara en Tema tidning utan man bör kunna köra den med blandat material..
Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
Ja! Vi oljar in Ola och blåser upp honom med hormoner!
Fast ärligt talat, även om vi inte har riktiga teman vore det ändå bra med lite framförhållning. Sist skrev jag ett EON-äventyr och det kom inte med, så om jag istället frågar först vad som ska vara med så kanske jag har större chans att hamna i tidningen. Basta!
Det är sant om att man skriver en artikel direkt på uppmaning så har den betydligt större chans att komma med. Det betyder inte att jag inte tar emot bra artiklar som inte är planerade, bara det att det kan ta lite tid innan vi hittar rätt plats!
Star Trek = Skräp.. Eller inte skräp kanske men definitivt värdelöst om man jämför med den enda fullgoda sci-fi serien: Babylon 5.
Många Star Trek fan brukar dock inte gilla den eftersom den har en handling och karaktärerna verkr trovärdiga och utvecklas.
Dessutom så brukar man få höra klagomål om att de Goda inte är så Goda utan att gränserna är väldigt onyanserade. När man i Star Trek alltid vet att hjältarna är snälla typer.
Fast det skulle vara rätt så kul att göra en äventyrsgenerator till Star Trek:
Slå 1t6
Rollpersonerna:
1-4 Kommer till en främmande planet
5-6 Stöter på främmande rymdskepp/föremål/varelse ute i rymden
Oj se där det kan man göra hur många Star Trek avsnitt på *ler*
Nä om det nu skall vara ett Sci-Fi nummer så kan man gott ta upp både Star Trek och Babylon 5.
Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
Jag har läst en bok som är ett slags illustrativ lexikon över "the Wheel of Time" där alla länder, folkslag osv beskrivs.
Har glömt vad det heter men kan ta reda på det. Ett måste om man skall skriva om Wheel of Time hur som helst.
Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
A guide to the Wheel of Time, eller nått heter den... brukar bara kallas för "Guiden" kort och gott.
Har själv mycket bra kunskap om Robert Jordan och hans värld, men lite sämre koll på spinoff grejerna (spel å sådant). Vet dock om ett dataspel och att ett rollspel är på väg. Jag kan skriver en artikel, eller delge information till någon annan som är sugen på att skriva.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.