Rollspel på tapeten igen efter julhelgen. Nån hittar ett huvud i en å och vart vänder man blickarna? Aaah självklart till rollspelslivsstilen. Först blev jag ilsken, sen intresserad "kan det verkligen vara så att..." Efter upplösningen har jag kommit fram till att media älskar att hata rollspel. Polisen såg det som ytterst osannolikt redan fårn början att det skulle finnas något samband, allas våran Leif G.W tyckte det var slöseri med tid att följa upp detta samband, men media... Media grävde fram arkivbilder på lajvare, intervjuade någon stackars mupp som fick representera hela rollspelssläktet och sen var saken biff... Under några dagar trodde hela sveriges befolkning att rollspelare är såna som hugger huvudet av folk. Jo... det förstås, det gör vi kanske också fast som spelare är det oftast nån annan (sl) som berättar om du hugger huvudet av någon eller inte.
Stackars kille ( han utan huvud) inte nog med att han blivit mördad, media har sett till så att alla kommer att minnas honom som en skum typ med trenchcoat och lösgaddar som stod och väste i nåt hörn...
Nåväl. Det jag hade för avsikt att diskutera var om ni tror det blir samma mediepådrag som det var i början av 90-talet på grund av det inträffade?
Stackars kille ( han utan huvud) inte nog med att han blivit mördad, media har sett till så att alla kommer att minnas honom som en skum typ med trenchcoat och lösgaddar som stod och väste i nåt hörn...
Nåväl. Det jag hade för avsikt att diskutera var om ni tror det blir samma mediepådrag som det var i början av 90-talet på grund av det inträffade?