jag hade tänkt mej att alverna som lever i barrskogen ska ha nära med människor som bor där omkring (lite vikingaaktiga fast livnär sig mer på handel än det dom är kända för, plundra. ett folk som lever i symbios med naturen, har inte kommit så långt i utvecklingen och landet (landen) styrs av druider. De har både handel över havet och med alverna, de gillar inte de "vanliga människornas styre" och försöker därför avskräcka människor att komma dit. Människor tror att dom är barbarer (utom de städer som de åker och bedriver handel med). om man ska säga något om dvärgarna så bor dom som isberg, konstigt men sant. med isberg menar jag att det är väldigt lite av det som syns över jord, ofta fästningar. Men i min värld så är inte dvärgar ett folk som mest sitter och gömmer sig i grottor, utan de gillar att gå i bergen och känna de kyliga vindarna i ansiktet. Gillar snö och har då vintersporter, skidåkning för det mesta. De gillar skulpturer helst stora på fallna kungar.
föresten, lägg up det du har av din värld så man kan se vad du har gjort.
på tal om inspiration så hämtar jag den ofta från fantasy böcker, robert jordan beskriver bra miljöer men spårar annars helt ut och skriver sopopera med de nya böckerna. Forgotten realms är väldigt bra böcker (läs några, ett tips!).