Wilmer
Hero
Jag skriver på ett spel som handlar om äventyrare som beger sig ner i grottor och liknande för att erövra skatter. Det finns en hub där alla äventyrare i regionen samlas och när någon åker hem med sina skatter är hans saga slut. Spelarna är tänkta att bli bättre och bättre på spelet men rollpersonerna ska inte bli mycket bättre vilket leder till Tjuv&Polis (the boardgame) situation där man aldrig vet vilken expidition som blir den man fuckar upp så att gamla äventyrare är försiktigare än nya.
Dock är en växande guldhög inget som gör att man investerar i rollpersonen och dessutom är det kul att levla. Jag tänkte att man ska levla utan att egentligen bli bättre på äventyrarsaker som att slåss, klättra eller bära kistor.
Näsa för guld är en egenskap jag är ganska nöjd med. Då måste SL berätta ifall det finns guld i närheten och ifall äventyraren spenderar en kort rast på att sniffa i luften måste SL svara på en fråga om guldet t ex hur mycket det är eller om det är fågel, fisk eller mittemellan. Dessutom fungerar den inte så fort man hittat en skatt så det kan skapa situationen att Mr. Guldnäsa skickas in först i ett rum ensam (eftersom alla andra bär på guld) vilket kan vara läskigt!
Alkemisk resistans är en till egenskap som gör äventyraren mer egen men knappast bättre. Alla magiska drycker får halverat effekt vilket gör potions sämre men man blir samtidigt ens n1 provsmakare eftersom gift har sämre verkan.
Rultig - Man har en rejäl ölmage som gör att om man är orustad flyter på rygg. Bra om man tappar medvetandet i vatten!
Vad skulle ni vilja ha för egenskap som äventyrare?
Dock är en växande guldhög inget som gör att man investerar i rollpersonen och dessutom är det kul att levla. Jag tänkte att man ska levla utan att egentligen bli bättre på äventyrarsaker som att slåss, klättra eller bära kistor.
Näsa för guld är en egenskap jag är ganska nöjd med. Då måste SL berätta ifall det finns guld i närheten och ifall äventyraren spenderar en kort rast på att sniffa i luften måste SL svara på en fråga om guldet t ex hur mycket det är eller om det är fågel, fisk eller mittemellan. Dessutom fungerar den inte så fort man hittat en skatt så det kan skapa situationen att Mr. Guldnäsa skickas in först i ett rum ensam (eftersom alla andra bär på guld) vilket kan vara läskigt!
Alkemisk resistans är en till egenskap som gör äventyraren mer egen men knappast bättre. Alla magiska drycker får halverat effekt vilket gör potions sämre men man blir samtidigt ens n1 provsmakare eftersom gift har sämre verkan.
Rultig - Man har en rejäl ölmage som gör att om man är orustad flyter på rygg. Bra om man tappar medvetandet i vatten!
Vad skulle ni vilja ha för egenskap som äventyrare?