Nekromanti Egna äventyr

Jimpa

Veteran
Jag har oftast tagit ut äventyr från internet när jag har spelat EON. Men det skulle vara kul att göra etteget uppdrag nån gång. Så ajg undrar om ni kan ge mig lite tips för hur jag ska göra ett sådant på bästa sätt!?!

just det, bara ta det lugnt, hitta på en historia. Vem ska göra vad, vilka är inblandade? Hur kommer rp in i historien? Sen är det bara att låta allt rulla, antingen är rp intresserade o gör något själva, eller så är de inte det, o då får man göra nåt annat. Glöm inte att det blir konsekvenser av rp:s handlande. Med de val de gör kommer de skaffa sig fiender/vänner som gör det lättare att börja ett äventyr nästa gång.

Zalpurgius

Veteran
Gör inga fasta detaljer som låser fast rp. Skriv upp stora händelser som skall inträffa.
Läs de sista sidorna i Eon II, det är mkt bra tips mm.

Paint (OT)

"Ja, men det blir ju snyggare i paint... eller om man gör det i något annat bra program..."

No offence men du verkar vara lite efterbliven... För att uppdatera dig lite: Paint är ett av de sämsta programmen som finns! Det må vara enkelt, men det blir så otroligt fult när man målar i paint.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Zaaken

Veteran
Jo men kartor på störe städer eller byar använder jag i paint men om man ska rita hur ett hus ser ut i rum och så, Det gör jag för hand.

Tzam

Warrior
Re: Paint (OT)

Tycker att panit duger bra till kartir och sånt... det ska inte va för snyckt tycker jag... Sen är det som du sa lätt att andvenda... Då går det fort och det är bra för det är inte kul att sitta och tricksa med kartor i en halvtimme!!