Det var fasen vad det tjatas.
Du tror med andra ord att jag inte har gjort en egen värld? Faktum är att jag har gjort ett stort antal världar genom åren. Före jag spelade rollspel så försökte jag applicera världarna på berättelser eller ännu hellre serier. Rollspelen är ett underbart medium för att kunna skapa en värld och ge den en annan innebörd än att bara vara låtsasfakta. Anledningen till att jag efterlyste rollspelsvärldar på internet har såklart flera olika anledningar. För det första tycker jag att det är intressant att se vad andra har åstadkommit. För det andra är det ett ganska omfattande och tidskrävande arbete att skapa en egen värld. Då jag redan håller på med en värld till mitt eget rollspel så vill jag inte att ytterligare tid ska stjälas från detta. Därför kan det vara bra att andra gjort världar, antagligen med andra genrer och stämningar än min egen (det är sällan man har en värld som är "precis som man vill ha den", jag personligen vill ha flera världar). För det tredje är alla människor ofullkomliga, däribland jag. Jag kanske inte har världens främsta förmåga att skapa egna världar. Och de luckor i min kompetens som existerar fylls igen av andra, som lägger ut sina världar på internet. Dessa kan jag alltid förbättra om jag anser det nödvändigt, och ännu mer viktigt är att jag kan hämta inspiration från dem.
/Dnalor, som skriver med pekfingrarna.