Okey, så här är det. I ett övertyr jag håller på att skissa på just nu tvingas RP:na leka detektiver för att avslöja en mördare som följer ramsan 10 små negerpojkar (omdöpt till 10 små troll i mitt äventyr) från Agatha Christies roman med samma namn. Hittar de inte mördaren dömer stadsvakterna RP:na för morden istället.
Men för att komma till saken. En av de misstänka gärningsmännen som RP:na stöter på visar sig vara en irriterande bard som är en kombination av Trubadix (från Asterix) och Sir Robins barder (från Holy Grail). Han kommer att försöka bli bästa kompis med RP:na och spela sina hemska kompositioner för dom. Han kommer givetvis att skämma ut RP:na i sina försök att sjunga hjältemodigt om dom.
Ex:
[color:4682b4]Den store stolte riddaren, på sin häst han red
Ingen kunde veta, att hans far var en simpel smed</font color=4682b4>
Varpå alla som hört sången tittar mycket nedlåtande på riddaren bland RP:na
Nu skulle jag behöve lite fler sådana här pinsamma "sånger" att plåga spelarna med. Han måste ju kunna förolämpa alla yrken och givetvis är han själv inte medveten om att han råkar förolämpa folk hela tiden.
Men för att komma till saken. En av de misstänka gärningsmännen som RP:na stöter på visar sig vara en irriterande bard som är en kombination av Trubadix (från Asterix) och Sir Robins barder (från Holy Grail). Han kommer att försöka bli bästa kompis med RP:na och spela sina hemska kompositioner för dom. Han kommer givetvis att skämma ut RP:na i sina försök att sjunga hjältemodigt om dom.
Ex:
[color:4682b4]Den store stolte riddaren, på sin häst han red
Ingen kunde veta, att hans far var en simpel smed</font color=4682b4>
Varpå alla som hört sången tittar mycket nedlåtande på riddaren bland RP:na
Nu skulle jag behöve lite fler sådana här pinsamma "sånger" att plåga spelarna med. Han måste ju kunna förolämpa alla yrken och givetvis är han själv inte medveten om att han råkar förolämpa folk hela tiden.