Trauma demonen
AC: 24
Saves: +7
HP: 99
Initiativ: 3
Attack med vassa tankar. +7 att träffa. Anfaller 3 äventyrare i rundan. Orsakar 3d6 psionisk skada.
Varje runda använder Trauma demonen en trauma kraft på en äventyrare, ingen save. Dessa effekter upphör när/om demonen dör. Rulla 2d8:
2: Imposter syndrome: Karaktären som drabbas av den här kraften inser att de är en bluff och klarar inte av att använda sin högsta klassförmåga. Krigare kan inte slåss, tjuvar kan inte använda verktyg, magiker inte kasta formler och präster kan inte läka.
3:Social ångest: Karaktären har nackdel på alla sina handlingar så länge någon annan är i närheten av dem. Någon som kan granska och dömma dem.
4: Ångest: Karaktären kan bara ta nya handlingar om de ogör sin föregående handling.
5: Förvrängd kroppsbild: Du har samma stats på alla stats som ditt lägsta stat.
6: Perfektionism: Alla attacker som inte är en crit misslyckas men crit range +1.
7: Depression: karaktären tycker det är meningslöst att alls försöka, och måste lyckas med en save för att alls agera.
8: Boreout: varje strid får karaktären endast utför snarlika handlingar en gång, sedan blir det omöjligt att motivera sig själv.
9: Social dependence: karaktären har nackdel på alla sina handlingar som sker utan objektet för hens trygghets närhet.
10: Selektiv stumhet: spelaren kan bara tala med en specifik person (1-3: SLP, 4-6: rollperson), och talar annars inte alls.
11: Minnes stöld: demonen stjäl delar av RP:ns minnen, detta representeras av antingen en förlust i färdighetsvärde, eller att SL deklarerar att någonting hen borde veta är glömt för RP:n.
12: Babels förbannelse: Allt RP:n säger låter som rappakalja för alla andra.
13: Marritt: RP:n kan inte få en lugn natts sömn och är konstant trött. Spells, CPE och HP regenereras inte av vila.
14: Hypokondri - Karaktären distraheras av sina krämpor och måste lyckas med ett räddningsslag varje runda för att inte uppslukas av oron/försök att få vård.
15: Demens - demonen suger åt sig rollpersonens erfarenhetspoäng. Level drain 1 level.
16: Bekräftelsesökande - Rollpersonen kan inte fatta ett beslut utan att först konsultera med en viss annan rollperson och få godkänt av denne. Den andra rollpersonen måste sluta med vad denne håller på med och ägna sin runda åt att bekräfta den första rollpersonen.