Dimfrost
Special Circumstances
Igår snackade jag med Storuggla om fördelar och nackdelar med Instant Fuzion jämfört med Fuzion (han ville ha snabbare regler för att göra en rollperson i Victoriana, nämligen), när vi kom till den såkallade elefantbuggen i Instant Fuzion: eftersom färdigheter som Acrobatics och Stealth baseras på Physical är elefanten bättre än musen på att smyga. Så min fråga är: varför baseras inte sådana färdigheter på Movement istället?
<blockquote><font class="small">Citat Usagi Yojimbo RPG sidan 21:</font><hr />
Movement is a measure of how quick you are, how fast you can run and how rapidly you react to changing situations. [/quote]
Beror det bara på att Instant Fuzion ska vara kompatibelt med Fuzion (som jag inte har koll på, men jag antar att Physical splittras upp i Strength, Endurance och Dexterity, eller liknande), eller på att de som skapade Instant Fuzion är tjocka i huvudet?
Det känns som om jag skulle fixa det med en husregel om jag skulle spela Usagi, i alla fall.
/Dimfrost, smidig som en elefant
<blockquote><font class="small">Citat Usagi Yojimbo RPG sidan 21:</font><hr />
Movement is a measure of how quick you are, how fast you can run and how rapidly you react to changing situations. [/quote]
Beror det bara på att Instant Fuzion ska vara kompatibelt med Fuzion (som jag inte har koll på, men jag antar att Physical splittras upp i Strength, Endurance och Dexterity, eller liknande), eller på att de som skapade Instant Fuzion är tjocka i huvudet?
Det känns som om jag skulle fixa det med en husregel om jag skulle spela Usagi, i alla fall.
/Dimfrost, smidig som en elefant