Nekromanti Elementär Belial

lijat

Swordsman
Är det möjlgt att göra en elementärvandöd till en belial. Som jag uppfattat reglerna är det de vilket skulle göra min lilla dibuk kult mycket intresantre.

Nej, jag tror inte det.
En elementarvandöd (inte elemenätar f.ö) har redan en elementarvarelse bunden i sig, vilket troligtvis gör att du inte kan binda in en ande eller demon i kroppen ovanpå detta.
Dessutom ändrar både demoner och elementarvarelser på utseendet på kroppen dom besätter, och det skulle bli en del konflikt.

lijat

Swordsman
Men då elementar varelsen är strikt fysisk och anden/demonen existerar på andeplanet så skulle man då inte kunna skapa en elementarvandöd (tack för rättningen) som har en elementars kraft men kontroleras av en ande/demon

och vad det gäller utseendet så kan båda förändringarna träda i kraft för riktigt kusligt utseende.

Nej, för att det blir fortfarande en annan kraft än rent av magikerns vilja som kontrollerar kroppen isåfall.
Elementarvarelsen må bara vara instinktiv, men den kräver en besvärjelse för att kontrolleras (innan den stoppas in i zombien), och då har den faktiskt egen kontrol över kroppen.
Det skulle bli dubbla kontroller. Elementarvarlesen skulle nog troligast tryckas ut ur kroppen då demonen tog sig in, efter som de inte skulle kunna samsas där inne.