Nekromanti Elemental mage eller Demonolog

Är det någon som vet var man kan hitta en annan prestige class än elemental mage som är någotsålunda bra för en Wizard? Någon som vet en prestige class som liknar en demonolog i drakar och demoner?

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Gabri L

Warrior
Bra fråga. Själv tycker jag att det finns en massa balla prestige classes till wizards, som sen visar sig vara mest blaj när man går på djupet. Har du kollat in Shadow Weaver i FR. Non-good alignment, men dom verkar vara cooola!

"Slå en t4:a, det går bättre då..."

Tamshan

Warrior
Ja, finns hos Green Ronin för gratis nedladdning

Green Ronin, företaget som utgivit coola Legions of Hell och kommande Armies of the Abyss, har postat 4 st Prestige Classes med koppling till bekämpning/kontrollerande av Fiends (devils, demons, etc) på sin websida. En av dessa 4 Prestige Classes är nog i stil med vad du eftersöker. Personligen gillar jag dessa 4 Prestige Classes rejält, de är bra gjorda och det märks att företaget kan reglerna vilket vissa andra utgivare av D20 material fått mig att betvivla. 2 av de här 4 Prestige Classes är dessutom rätt mäktiga .... kan du gissa vilka?

Testa följande länk <A HREF="http://www.greenronin.com/files/focus09.pdf" target="_new">http://www.greenronin.com/files/focus09.pdf</A> för att ladda ned filen med dessa Prestige Classes. Om den inte funkar så gå till Green Ronins huvudsida och klicka på länken i menyn som heter Freeport. På den sidan klickar du sedan på länken som heter Hell's Foes. <A HREF="http://www.greenronin.com/" target="_new">http://www.greenronin.com/</A>

Staffan

Myrmidon
Re: Ja, finns hos Green Ronin för gratis nedladdning

Det är inte så konstigt att folket på Green Ronin kan D&D-reglerna bra, eftersom huvudtypen där, Chris Pramas, även jobbar på WOTC. Numera är han chef för deras miniatyrdivision, men tidigare har han skrivit lite diverse prylar, bland annat A Guide to Hell och Dragonfist (Wuxia-AD&D som tyvärr bara gavs ut på nätet). Anledningen till att han startade Green Ronin var att han ville skriva rollspel och ge ut dem, men som miniatyrchef hade han inte så stor möjlighet till det.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Det var ett lysande tips!!

Speciellt Diabolist var det jag sökte. Ska kolla med min DM om det här med att den skulle funka på Demons också....i så fall ska jag be min DM att låta mig få spela en Diabolist, i andra fall kommer jag väl att få spela en Elemental mage....

Tamshan

Warrior
Re: Det var ett lysande tips!!

Det är ju inte direkt svårt att göra en Demonslayer variant av Devilslayer om man hellre vill spela det. Diabolistens 'close gate' ability är väl det enda som behöver ändras, kanske till att påverka alla fiends i stället för bara devils att göra yrket mer användbart om man inte kör en extrem anti-devil kampanj.

Tamshan

Warrior
Bishop och Pramas sjuste, men är inga Monte Cook

tycker i alla fall jag, dock gillar jag företaget Green Ronin och deras Book of Fiends serie.

König

Hero

Skall kolla upp prestige klassen....återkommer!

"When the DM laughs it is already to late"

König

Hero
Yes, som DM är de ännu coooooolare! He...he....he...he

Jo, det är det min DM måste godkänna. Annars kan man kanske byta ut vad den verkar på så att den verkar på Demons. Tada! Den nya prestige classen Daemonologist!!

Re: Smakprov från magic of Faerun!

Jo, den har jag sett i mailet som du skickade till mig. Jag tycker den prestigeklassen är mycket mäktigare än diabolist, och lättare att uppfylla kraven för. Fast grejen som man måste göra är att anpassa spöktafset så att det blir Demontjafs i stället....

König

Hero
König har smakat på problemet!

Kein problem.......dock kanske kraven för klassen ökar en aning om man skall syssla med demoner /images/icons/wink.gif
Vi brainstormar ihop något på Lördag eller så!

Re: König har smakat på problemet!

Ja det är ju ganska fair. Kanske lite steepare på sin knowlege of the Planes eller nåt....

Tamshan

Warrior
Incantatrix

En snuskigt mäktig Prestige Class, otroligt att en Wizard/Sprcerer redan efter 5 levels kan vara kvalificerad för denna super class. Tjohej. Varför i guds namn vill ni modifiera denna? 'Send Away' funkar ju för 17 på alla Outsiders i spelet, typ Elementals, Fiends och Celestials. Hardy Spirit är ju perfa mot både Undeads och Fiends.

Re: Incantatrix

Så där perverst mäktig var den inte om man jämför med inquistorn....Men modifierar man den så att den gäller mot Deomons så håller jag med om at den blir ganska mäktig. Min DM kommer däremot troligtvis att höja knowledge the planes kravet.....Jag tror att den blir ganska funkis faktiskt....

König

Hero
Incantatrix, lite högre krav...

....för att ta klassen behövs nog. Skall dock fundera lite på det...Knowledge of the planes, bör nog ligga ganska högt.
Vad sägs om 20 ranks Caen? /images/icons/wink.gif

Re: Incantatrix

Vääänta nu....jag behöver inte modifiera alls den här prestige klassen....Etheral tjafset funkar ju på ALLA beings (i princip). Då var det klart! Incantatrix blir det!