Nekromanti Elementarmagi till Gondica

The_Gorger

Hero
När jag läste Gondica för första gången hade jag nästan bara spelat Eon. När jag läste det, och senare artikeln "Dunka bucklare" på rollspel.com, förstod jag att det var så jag ville rollspela. Jag hade före detta i total motvind försökt införa både krut och cineastiska regler framför realistiska utan framgång. Nu har jag dock insett att jag saknar lite Eon i Gondica. Ball magi. Så jag tog lite Eon spells, hittade på några egna och lade ner det i grytan Gondica och rörde några varv. Det är inte så genomarbetat, utan mest direkt från huvudet.

Och just det, jättetack till Fredrik J som bollplank.

/Gorger

The_Gorger

Hero
Huh, den har legat ett dygn och ingen reaktion. Iofs inte så lång tid för att vara Gondica-forumet. Iaf, jag har tänkt att Eter även kan inbegripa ngn sorts antimagi, sköld mot magi samt magiEMP. Som ni kanske märker kan inte tritonerna göra så mkt med vatten, men å andra sidan är det inte så farligt att fummla, förutom att man inte kan använda magi på ett dygn då.

/Gorger, som reser till Etiopien, och följaktligen inte kommer att spamma sönder Gondicaforumet den närmaste månaden. :gremlaugh:

Axelsson

Warrior
Laddade ner filen men alla å, ä och ö var utbytta mot något annat. :gremconfused:
Så jag orkade inte läsa igenom det så noga, däremot har jag också funderat på kentaurisk vindmagi. Har nått utkast på det på papper någonstans.

/Mattias

Rosen

Myrmidon
Re: Glöm inte elementet metall

Jag såg det iofs som en viss (rent akademisk) fördel att elementindelningen inte riktigt överensstämde med den gängse - de som har klurat ut den sortens magi är inte mekanurger, och de har kommit fram till lite andra slutsatser utifrån samma grundmaterial (den omgivande verkligheten).

--
Åke