Drakvrede
Swordsman
Re: Man kan INTE frammana ur tomma intet
Precis, det är just det som är min tanke. Magi fungerar inte i vår värld, då man inte kan bryta mot fysikens lagar. Men tanken är ju just att i Mundana skulle det, genom psykiska krafter, gå att bryta mot dessa lagar. Men man skulle ju, som jag redan föreslagit innan, kunna införa någon form av "konstnad" för dessa krafter, så Balansens lag ändå uppfylls. Som jag tidigare sa, en person med psykiska krafter kanske istället blir svagare fysiskt, får tendens att drabbas av mentala problem, eller liknande. I så fall är ju Balansens lag uppfylld. Men det som Baronen påpekade, var ju att det blir väldigt intressant om det finns något fenomen som uppenbart bryter mot dessa lagar, eftersom det då kommer att innebära att många av Mundanas forskare vill ha svar på vad tusan detta fenomen är.Det strider ju mot grundtanken med magilagarna i Eon. De fungerar för att magilagarna finns. Hade vår värld varit uppbyggd på samma sätt som Mundana hade magi fungerat här med.
Jag måste kommentera det här "passar inte in"-påståendet, för jag tycker det är en smula... ogenomtänkt och det förekommer ändå så pass ofta. Det existerar egenskaper i Eon som bryter mot Balansens lag, och flera av de egenskaper som anges i Övernaturligatabellen är exempel på sådana. Sålunda inför jag inte något helt nytt, jag utvecklar endast ett redan existerande fenomen. Det övernaturliga finns redan i Eon - jag ger det bara en mera substantiell form.Att helt plötsligt börja bryta mot en världs naturlagar bara för att trycka in liten "cool" detalj som inte passar in