Nekromanti En del frågor (Neo, engagera er i detta nu...) ;-)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag tänkte först fråga en grej om Basilisken. Som bekant stirrar den på en tills man blir till sten (Ob2T6 mot TÅL eller nå't så'nt). Hur ofta måste man slå om den kontinuerligt stirrar på en?
Och eftersom att den lägger ett ägg i halsen, bör man inte få organskada: magsäck eller nå't i den stilen när den bryter ut? Skadan man får är närmast löjligt liten tycker jag.

Se'n tänkte jag, vad äter man vanligen i Eon? På tavernor, slott, i bondestugan och för de rika/fattiga?

Knark i Eon saknar väl BG - måste man helt enkelt rollspela bra istället för att göra en ny regel för det?

Adrenalin och [ni-vet-det-där-andra-ämnet-i-kroppen-som-påverkar-en-vid-skador], hur påverkar det en i Eon? Finns det något regel för det?

Hur är läkarvården i Eon för den rike och den fattige, samt vad måste man betala för en mindre/större operation eller att vara inlagd (om det är möjligt)?

Tror att det var allt... /images/icons/smile.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Krille

Super Moderator
"Jag tänkte först fråga en grej om Basilisken. Som bekant stirrar den på en tills man blir till sten (Ob2T6 mot TÅL eller nå't så'nt). Hur ofta måste man slå om den kontinuerligt stirrar på en?"

Så ofta som spelledaren tycker det.

"Och eftersom att den lägger ett ägg i halsen, bör man inte få organskada: magsäck eller nå't i den stilen när den bryter ut? Skadan man får är närmast löjligt liten tycker jag."

Tja, varsågod. Jag tänker inte hindra dig.

"Se'n tänkte jag, vad äter man vanligen i Eon? På tavernor, slott, i bondestugan och för de rika/fattiga?"

En artikel om vanlig mat står att finna i Consaber. Den är så lång så den tänker jag inte ens fundera på att skriva av här.

"Knark i Eon saknar väl BG - måste man helt enkelt rollspela bra istället för att göra en ny regel för det?"

Eller så kan du modifiera Supa-reglerna, eller sno från N2, eller...

"Adrenalin och [ni-vet-det-där-andra-ämnet-i-kroppen-som-påverkar-en-vid-skador], hur påverkar det en i Eon? Finns det något regel för det?"

Nej, det finns ingen regel för adrenalin, om man nu inte vill se det som inbyggt i chockslaget. Vill du annars ha en, bygg en.

"Hur är läkarvården i Eon för den rike och den fattige, samt vad måste man betala för en mindre/större operation eller att vara inlagd (om det är möjligt)?"

Det enda sättet att bli inlagd i Eon är i ättikslake eller saltlake.

I de flesta fall utförs läkarvård av vänliga munkar eller barberare. Munkar tar emot en liten kasse almosor, barberare betalas som vanligt med ca 80-120 silver per dag. Alternativt kan man vända sig till traktens lokala kloka gumma, som nöjer sig med två höns, en korg ägg och en mumsig kaka som ersättning.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Dandelion

Veteran
Angående läkarvården!
Kollade i Mundana och hittade en intressant sak.

Någonstans i staden Nizam i provinsen Sardan i Jargien finns det ett sanatorium 'Jarhos vila' som tar emot patienter med mysko okända sjukdomar. Kostar en förmögenhet, men de kan även tänka sig att behandla folk gratis som fått en extra intressant och helt okänd sjukdom.

Sitter och filar på ett upplägg som går ut på att RP blir drabbade av pekinesfeber i Lamur och har en ganska begränsad tid kvar......

Sodivra

Champion
"Inkluderat i chockslaget"

Nej, det finns ingen regel för adrenalin, om man nu inte vill se det som inbyggt i chockslaget. Vill du annars ha en, bygg en.

Något jag funderat en del på.. När man lägger till något som redan finns inbyggt igentligen.. Onödigt krångel alltså.. I mitt spel så är utmattning, skada, smärta, blodförlust, och bit-i-hop simulerat med ETT värde.
Nästan så jag fick frossa av att skriva det..

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif