Looptroop. Såklart.Storuggla said:Vem/vilka sköt Olof Palme?
Storuggla, vem tror på vad
Ingen sköt Olof Palme; han ledsnade på vår jordiska verklighet och åkte hem.Storuggla said:Vem/vilka sköt Olof Palme?
Storuggla, vem tror på vad
Det som talar emot att det skulle vara Chrille P som låg bakom är väl dels att jag inte tror en sekund på att han skulle vara slug nog att planera, genomföra och komma undan med en sån grej...Ulfgeir said:Ingen aning. Mycket möjligt det var Christer Petterson, men vi lär nog aldrig få veta säkert, framför allt inte med tanke på den totala inkompetens som uppvisades i hela undersökningen.
Som sagt hela utredningen präglades ju av total inkompetens. Om inte annat så var han ett bekvämt offer att ta in.krank said:Det som talar emot att det skulle vara Chrille P som låg bakom är väl dels att jag inte tror en sekund på att han skulle vara slug nog att planera, genomföra och komma undan med en sån grej...Ulfgeir said:Ingen aning. Mycket möjligt det var Christer Petterson, men vi lär nog aldrig få veta säkert, framför allt inte med tanke på den totala inkompetens som uppvisades i hela undersökningen.
Samt att det vore rätt bisarrt - han kom ju in i utredningen via minst sagt perifera spår. Och sen sabbade polisen identifikationen... Om det vore han som gjorde't så hade snuten enorm vinna-på-lottotur när de tog in honom.
Av vad jag läst, då.
Tyckete att den dokumentären var jävligt bra när jag såg den och det är den enda förklaringen som enligt mig håller.I februari 2006 presenterade filmaren Mikael Hylin i SVT-dokumentären Jag såg mordet på Palme[67] teorin om att Christer Pettersson verkligen var den person som begick mordet, men i tron att Palme var Sigge Cedergren, en ökänd narkotika-distributör i Stockholms undre värld. Filmen bygger på att missbrukaren "Roger Ö", som förekommit som "ett vittne vid Grand" i rättegången mot Christer Pettersson, nu berättar att han också såg själva mordet.
Tja, innan de ändrade preskriptionstiderna så hade det ju varit preskriberat vid det här laget, om jag minns rätt. Men jag tvivlar på att du var tillräckligt gammal då för att kunna göra det.Kraetyz said:Det var jag.
Är Palme skjuten?Storuggla said:Vem/vilka sköt Olof Palme?