Froste
Veteran
Såg precis en film som heter A Knight's War, en lågbudget fantasy som jag var lite skeptisk till pga bara en 4.3 rating på imdb med 307 röster. Ofta när det gäller lågbudget fantasy ser det oftast ut som det är filmat med hemvideo, men den här såg faktiskt jävligt bra ut! Ljus, ljud, bild, dräkter och rekvisita var top notch. Men det som var mest intressant är att det kändes jävligt DoD23, hela filmen skulle ha kunnat vara ett av äventyren i DKH typ, med lite tweaks kanske. Super recommended som en helgig kebab/burgar-film.
En tv serie jag såg ganska nyligen heter Nautilus, och är en 2024-gjord prequel till En världsomsegling under havet, den har 10 avsnitt och alla känns som rollspels-sessioner i en äventyrs-pulpig kampanj typ steampunkig indiana jones, också extremt rekommenderad!
En tv serie jag såg ganska nyligen heter Nautilus, och är en 2024-gjord prequel till En världsomsegling under havet, den har 10 avsnitt och alla känns som rollspels-sessioner i en äventyrs-pulpig kampanj typ steampunkig indiana jones, också extremt rekommenderad!