Nekromanti En fix idé

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Detta är den seriösa delen av inlägget:
Köp Neotech 2 grundboken. I den hittar du en tabell för explosionsskador. Infoga den till Eon, och när du använder effekten 'Explosion' (Mystik & Magi), använder du explosionsskada istället för krosskada. Det är upp till dig att hitta på hur mycket rustningar skyddar mot explosion, men det är nog inte alltför mycket...


Och nedanstående är inte seriöst.

Men nu ska du lära dig hur man tillverkar en hylslös Desert Banana .50 CE (C står för Chiquita).

Först och främst behöver du följande delar: Banan, järnrör (litet och ganska smalt), något som kan påminna lite om en mantel, avtryckare, en avlång rektangulär låda som man trycker in i en mekanism i bananen och ett välutrustat laboratorium. Allting, förutom labbet, ska vara förstärkt med "indestruktibilitet".
Det hela fungerar så här, i korta drag.

Den rektangulära lådan är ett magasin. I det får man plats med 7 stycken pjäser. Varje pjäs är en ackumulator (som rymmer 4 nekrotropiska filament) och en aktivator. När man trycker in den i mekanismen i bananen sker följande:

Aktiveringsvillkor 1 uppfylls för manteln. När detta villkor uppfyllts kan man göra en mantelrörelse, då vävs besvärjelsen 'Ljud' ("klick-klick") ur en demonisk generator. Bara för coolhetens skull. Detta i sin tur aktiverar följande:

Aktiveringsvillkor 1 för "pistolen" är uppfyllt. Den går nu att avfyra, efter att man gjort mantelrörelsen. Aktiveringsvillkor två är att trycker på avtryckaren. Då sker följande:
* En generator (demon) alstrar 1 filament som används till effekten 'Åska'. Denna effekt vävs av bananen, och därför kan nedanstående besvärjelse vävas samtidigt:
* Aktiveringsvillkoret för magasinet gjordes när avtryckaren trycktes ned. En av ackumulatorerna urladdas och används till följande besvärjelse: Alstra 4 nekrotropiska filament, Väva 'Trauma' förstärkt till 2 filament med avståndstillägg (90 m), Väva 'Blödförlust' förstärkt till 2 filament med avståndstillägg (90 m). Den får alltså svårighetsgrad Ob4T6, lyckas detta kan man tolka det hela som följande:

Om slaget lyckas går skottet av med ett dån (effekten 'åska'). Man kan sikta upp till 90 meter, och målet får ett elakt sår (Ob2T6 trauma) som det sprätter massa blod från (Ob2T6 blodförlust - blodförlusten ska symbolisera att det sprutar blod när man träffar. För jag menar... om blodet försvinner från kroppen, måste det ju ta vägen någonstans).
Om slaget misslyckas kan man se det som att man missade. Dånet fungerade antagligen, då detta bara är första magnituden... om inte ens dånet lyckades, då kan man se det som 'Eldavbrott', och man får skjuta iväg nästa "kula" istället.
Det tar en runda per gång man vill skjuta, rent regeltekniskt på grund av att det är tiden för att väva effekten. När man väl börjat skjuta behöver man självfallet inte göra en ny mantelrörelse, detta är bara nödvändigt när man stoppat in ett nytt magasin. Missar man eller om något går fel, så är det bara att blasta på. I alla fall, en förklaring till den låga eldhastigheten (en kula / 4 sekunder) är den maffiga rekylen /images/icons/wink.gif - man måste stanna upp och sikta och sånt...
Ja, när ammon är slut byter man bara magasin. Den alkemiska processen är pissenkel - ladda ackumulator [1], väv 4 nekrotropiska filament (slakta grannens hund). Man återanvänder patronerna.

Allt är säkert väldigt uppenbart nu. Jag har tillverkat en Eon-Desert Eagle!



En handgranat:

Tag ett äpple. I det väver du en aktivator med magnitud två, samt ett stasisfält med magnitud fyra.

Stasisfältet ska rymma besvärjelsen 'Explosion', förstärkt till fyra filament. Denna binds till stasisfältet, som sitter fast i äpplet. Alltså sprängs äpplet...

Aktivatorns båda villkor: 1) Man måste dra ut valfri del av äpplet - exempelvis kvisten (det är uppenbart vad den ska symbolisera), 2) Efter 1 runda börjar artefakten vävas.

Så, totalt 8 sekunder efter att kvisten dras ut exploderar äpplet. Punkt. Det kan inte gå fel, då man väver besvärjelsen i förväg till stasisfältet.

Jag rekommenderar starkt att du har mycket i kasta när du använder denna /images/icons/wink.gif. Vill inte råka tappa den eller något i den stilen.

Detta ska gestalta en handgranat...! Till skillnad från Desert Eaglen, får inte denna eldavbrott.



Boobytrapped väska:

Denna är seriöst. Den fungerar precis som handgranat, fast man väver en blixt istället. Eller chock (4T6 extra på chockslaget... aj aj aj). Eller både och.
Ett stasisfält till väskan, helt enkelt. När 1) någon obehörig 2) rör vid väskan, smäller det. Förslagsvis först en blixt på magnitud [4], sedan smärta på magnitud [4], sedan chock på magnitud [4]. Det enda det tar, är tid och tålamod. Inte mycket tid heller, kanske en vecka i labbet. Sen rör ingen jävel din packning ostraffat /images/icons/wink.gif.



Superkistan:

Detta är helt seriöst.

Gör en kista och ett hänglås oförstörbart. Sedan lägger du en aktivator och ett demoniskt aggregat på hänglåset, denna ska ha effekten 'rörelse' och aktiveringsvillkor 'När kistarens ägare vill att det ska öppnas'. Alltså, ingen annan än du kan bryta sig in i kistan. Om någon skulle vilja, måste de spendera en massa tid i ett labb för att ta bort oförstörbarheten för att sedan spendera åtskilliga slag från stor morgonstjärna för att få upp kistan...




Enjoy!
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Jag måste bara fråga, är du classificerad som mentalt frisk eller har du bara mycket tid att spendera?

Skäggmisslan
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Tja, sen kan du ju ta en titt på mina (framtida) projekt:

Helrustning i tjockplåt, alla delar är "oförstörbara" och innehåller en projektor för "animera föremål" (som animerar rustningsdelen, anledningen att göra varje del separat är att magnituden skulle bli absurd i annat fall). Harnesket innehåller en generator och transformator som genererar filament åt projektorerna.

Ta-da! Power armour till folket!

Och sen så har vi ju alltid AK:n också: Krell-spaz med "animera föremål" på laddmekanismen...

/Henrik
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Häftigt

Att tänka i dom här banorna är så jävla fel det bara kan bli......men det var fáane me de häftigaste idéerna nån har kommit med hittils...../images/icons/laugh.gif
 
Top