Halvalver. Det spelar ingen roll om man blandar 100% med 0% eller om man blandar 50% med 50%, resultatet är ändå 50%.Umm, om två halvalver får barn, vad blir deras barn då rasligt sett? Blir de automatiskt också halvalver? Eller kan det bli lite vad som helst?
Näe, "blandar" man två halvalver, så finns faktiskt en liten chans att det blir en helalv.Halvalver. Det spelar ingen roll om man blandar 100% med 0% eller om man blandar 50% med 50%, resultatet är ändå 50%.
Detta då under förutsättning att skillnaden mellan en alv och en människa är en enda gen, ungefär som färg på ögon. Jag tycker det låter otroligt, och ser det som att en massa gener skiljer, och chansen att alla de skulle råka hamna på alv-sidan samtidigt är obefintlig (då pratar jag om något i stil med att ha 13 rätt på tipset varje dag hela sitt liv-osannolikt). Det är en hiskelig massa gener, och de kommer att fördela sig rätt så ordinärt efter sannolikhetslagarna.Näe, "blandar" man två halvalver, så finns faktiskt en liten chans att det blir en helalv.
Jag tror inte på fantasy utan gener.Jag tror inte på gener i fantasy.
Gissning: Antagligen har man klassificerat dem ungefär som vår världs begrepp mulatt, dvs alla som bär på gener som är en blandning från Afrika och Europa, oavsett proportioner.Jag har för mig att det finns stabila populationer av halvalver i Eberron, så antagligen blir barnet också halvalv.
Jag hoppas inte det, då jag kallade någon med blandad bakgrund för just det nyligen. Fast hon verkade inte ta illa upp.Är "mulatt" fortfarande ett gångbart ord, eller har rasisterna snott det?
Jag tror den är OK, men till följd av rasisterna så har det ju nästan blivit fult att erkänna att folk kan se olika ut, även om man gör det utan vidare värderingar.Jag hoppas inte det, då jag kallade någon med blandad bakgrund för just det nyligen. Fast hon verkade inte ta illa upp.
Från Wikipedia:Appropå det, vad är en mestis? Någon som även har indianblod i sig, eller?