Nekromanti En fråga om historisk geografi

Mini

Veteran
Var hälsade.
När man sitter och planerar ett äventyr kan man drabbas av en tveksamhet: fanns den här staden vid den här tiden?
Denna frågeställning blir särsilt viktig ju närmare 1800-talets början man rör sig.
Jag vill minnas att någon medmänniska och westernvän gav tips om hemsidor med gamla kartor. Om någon vet om dessa adresser, var snälla och tipsa mig om dem.
Tack på förhand
Mini
(som gärna vill veta vem som utsåg honom till grisodlare)
(som även anser att man föder upp grisar, inte odlar dem)

Mini

G

Guest

Guest
Grisodlare (OT)

*fniss*

Grisodlare är vi alla när vi börjar skriva på forumet.
Så fort du skrivit fler inlägg så kommer du upp ett snäpp och får en annan titel... Föder du upp grisar? *hummar* Mina växer på buskar... Lustigt det här... =P

//J

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Riddaren

Swashbuckler
Förra spelträffen

...och du gav oss inte något smakprov av händelserna?

Riddaren - besviken

Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!

Mini

Veteran
Re: Förra spelträffen

Okej, kort sammandrag.
När de tre syskonen O´Niel lämnar familjens ranch så råkar de hamna i en mindre stad. Det storväxta och oerfarna sällskapet lyckas hitta en saloon. Strax därpå hamnar de i dagens första slagsmål. En berusad man muckar med storebrodern i sällskapet (strax under två meter och lika bred).
Efter en stillsam middag ska de gå och spela kort. Den berusade mannen dyker upp med tre vänner och var sitt släggskaft.
Den äldste brodern plockar då fram timmermansyxan som han har hängande i bältet. Striden blir kort. När en av motståndarna försöker mota bort systern svarar hon med att slita åt sig släggskaftet (hon har sty 13). Hennes bror slår raskt ner nummer två och plockar upp hans släggskaft. Älsta brodern slår ner ledaren med flatsidan av yxan. När denne sedan försöker dra revolver blir han upplyft av den ytterst starke irländaren och kastas iväg.
Den siste flyr.
Då syskonen inser att det inte finns någon sheriff i staden, kräver den älsta brodern att han ska få bli det. Staden är tillräckligt desperat för att gå med på det.
Kvällen slutar med att syskonen av misstag går in på bordellen i tron att det är stadens kvinnoförening. De strängt religöst uppfostrade syskonen får en chock och på vägen ut säger den äldre brodern till den yngre:
Om jag hittar dig i detta syndens näste, så kommer jag tala om det för mamma.
End of story

Mini