Nekromanti En fråga om mitt skinn.

Bunny

Crazy like a fool
Jag har under senare tid experimenterat lite och bytt mellan de olika skins som finns tillgängliga här på sidan. Jag har dock kommit fram till att mitt gamla skin "www.rollspel.nu (liten)" är den som passar mig bäst - texten är kompakt men fullt läsbar. Problemet är att annan text, som informationen under avatarerna och texten på anslagstavlan blir extremt liten (efter en check med Word så liten som 6 p.) och knappt läsbar. Min fråga är om det inte skulle vara möjligt att öka storleken på den texten med sisådär 2 p?

För min komforts skull. :gremsmile:

Gardener

Champion
För mig ser det alldeles utmärkt ut (och då klagar folk på att jag har för liten text på min skärm). Informationen i avatarfältet måste ha ett mindre typsnitt för att få plats på ett bra sätt, och är den 6 punkter så har du nog minskat typsnittsstorleken i din browser, eftersom den bör vara minst 8 och den vanliga texten 10.

Bunny

Crazy like a fool
Jag har pillat på Visa>Textstorlek i IE men ingenting händer, jag har försökt tidigare men ingenting hände då heller. Det vore om det finns några avancerade kontroller jag inte känner till. Jag undrar om det verkligen har med min browser att göra, då jag nu sitter på min arbetsdator till skillnad från tidigare, då jag satt vid min hemmadator - det var samma problem då. Så jag resonerar att det enda som kan strula till det är min profil här, och det ända som kan tänkas ändra textstorleken i profilen är just valet av skinn. Har jag resonerat fel?

Det här är ett problem för mig, för anslagstavlan blir knepig att använda då det enda vettiga är att byta skinn från den lilla, då man läser inlägg, till den stora, då man hänger i vrållådan - det blir många byten det. Det här är ett gammalt problem för mig, senast tog jag upp det här, men det har inte löst sig än. Tips tas mao gärna emot (men att byta browser går inte på min arbetsdator).

Tackar på förhand.

Troberg

Sinister eater
Passa dig, om du vill ha stor text på ditt skinn så kanske Gardener bestämmer sig för att tatuera exempel...

Gardener

Champion
Du kan ju även ändra typsnittsstorlek i windows. Det är svårt för mig att säga vad som kan behöva göras, speciellt då jag själv inte använder windows eller explorer och inte ens har sett något problem med typsnittsstorleken när jag provat dem. Om du dessutom inte är nöjd med de alternativ som inte finns så är det ju tråkigt, men jag har inga planer på att skapa olika skins för alla som vill ha sina egna favoritinställningar, jag har redan gjort ett flertal varianter för att göra så många som möjligt nöjda.

Bunny

Crazy like a fool
Nu bad jag om tips och hjälp, jag ställde inte inte några krav på Herr Trädgårdsmästaren. Inte heller var det frågan om någon kritik, jag ville bara ta upp ett problem jag har.

Ibland känns det som om man får traska väldigt försiktigt runt herrn. Ni verkar ha en förmåga att se krav och kritik som inte finns där, jag är ledsen om du missuppfattade mig.

Gardener

Champion
Jag skrev att jag inte har några planer på att ändra några skinn, vad är det för farligt med det?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Informationen i avatarfältet måste ha ett mindre typsnitt för att få plats på ett bra sätt, och är den 6 punkter så har du nog minskat typsnittsstorleken i din browser, eftersom den bör vara minst 8
Men storleken i dess css-klass är satt till 6pt i wrnu_small.css, så det är inte konstigt om den blir just 6 punkter.

/Mikael - kunde inte låta bli att kika