Nekromanti ...En fråga...

Donnie

Veteran
Jag har spelat en del rollspel, och en gång testade jag Darkar&Demoner vilket jag fort fastnade för... Nu undrar jag bara om man behöver köpa alla sex produkter till Darkar&Demoner v.6 (Expert spelarmappan, Jorges Bestiarium, Expert, Tärningsset: Gem, Tärningsset: Pearl, Snösaga, Spelarmappen, Rollformulär, DOD6, Vildhjarta) för att kunna spela det? Jag tycker att det är ganska dyrt att beställa det, det är just därför jag undrar om man verkligen behöver alla produkter...?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Du behöver bara grundregelboken och lite tärningar för att spela DoD. Om du har spelat så har du säkert redan tärningar (det är de vanliga d6, d4, d8, d10 ochd20).
Rollformulär hittar du på nätet (kolla riotminds hemsida).
Spelledarskärmen kan du göra själv, spelarmappen likaså.

Om du sedan har pengar som ligger och bränner i fickan så tycker jag att du skall införskaffa följande produkter, i följande ordning;

* Vildhjärta (om du inte ogillar färdigskrivna äventyr)
* Jorges bestiarium (världens bästa monsterbok?)
* Snösaga (lysande kampanj, om än krävande för SL)
* Expert (trevlig utveckling av de något styrda reglerna i grundboken)

Mvh

/Niklas

Feuflux

omjonasson.se
Du glömde d12 [ant] =)

Du glömde d12 som används bl.a. som skada hos nån pilbåge och bergis nån annanstans också! :gremsmile:

Donnie

Veteran
Så jag behöver bara beställa Expert Spelarmappen, Expert, och Spelarmappen från Riotminds? Eller har jag missat något...?

Vitulv

missuppfattning

Nä, då har du missuppfattat mig rejält. Det jag skrev var alltså att du bara behöver köpa regelboken. Ingenting annat.

Donnie

Veteran
Re: Japp, du har missat något

Men när jag kollar vad man kan beställa på Riotmind så hittar jag ingen grundregelbok... Vad kan jag få tag på en sådan?

Sanjuro

Warrior
Re: Du glömde d12 [ant] =)

Det stämmer! I grundreglerna gör en sammansatt båge 1T12+1 i skada. Men i Expert gör den istället 1T10+2.

Det senare låter mera logiskt, för det var i andra fall det enda stället där T12 används i DoD6...

Herlin

Veteran
Re: Japp, du har missat något

Eftersom grundboken är just en bok, kan du köpa den i en bokhandel. Sen tycker jag att du även skall köpa Drakar och Demoner 6: Expert boken för mer utvecklade och fränare regler. Men som sagt, GRUNDBOKEN först.

Feuflux

omjonasson.se
Neeeej

Det stämmer! I grundreglerna gör en sammansatt båge 1T12+1 i skada. Men i Expert gör den istället 1T10+2.
Det senare låter mera logiskt, för det var i andra fall det enda stället där T12 används i DoD6...

Hur kan de göra så här mot mig? D12:an är ju min favorittärning (och rätt oanvänd är den också :gremwink: ).

Vitulv

Faktum är...

..att det är rätt ont om rollspel hos bokhandlare. Jag har hittills bara sett det på Sci-Fibokhandeln.

Helmgast
Bokia Alingsås säljer Eon

Ja, de gör de faktiskt. En av jobbarna är iofs kusin med CJS, men iaf, i lilla Alingås.