...och levererat
Det är med lite blandade känslor jag sitter här nu med ett styck färdigt spel i händerna. Första intrycket var något i stil med "Men... framsidan är ju grön..."
...tills det att vårt käre troll här påpekade att färgerna betér sig väldigt olika beroende på vilket ljus man har, och mycket riktigt: i gult ljus (eld, glödlampor, etc...) blir framsidan istället gulbrunaktig istället för grönaktig. Så jag är ändå nöjd.
Det andra var hur lätt denna två centimeter tjocka bok var, vilket främst beror på den gulnade typ av papper vi har använt oss av, sedan om det är bra eller dåligt får väl bara tiden utvisa.
Själva inlagan sedan... Den blev till och med bättre än jag hade väntat mig. Den blev jääääteeefiiin
. Det är bara en sak jag stör mig på lite nu när jag har bläddrat igenom boken. Det verkar ha smitit igenom ett par mindre tryckfel. Ett fåtal bilder har en fin liten vit rand tvärs över, vilket jag inte är riktigt glad åt, men jag antar att det till viss del beror på att vi har använt oss av digitaltryck och till viss del av att vi aldrig har tryckt något innan och inte har lärt oss riktigt hur man gör rätt inställningar för saker och ting. Sedan vet jag inte riktigt hur många som ens kommer att märka att randen är där...
Meeen, generellt sett är jag glad och för att vara vår första trycksak någonsin så blev resultatet jättebra (nej då, jag skryter inte alls) och jag hoppas att ni som köper den kommer att bli nöjda.
/Toni