Det senaste jag gått och tänkt på om rollspel är konceptet med generationskampanjer, Alltså kampanjer som utspelar sig över så många år där rollpersonerna dör av ålder och deras barn(eller liknande) tar över.
Jag känner bara till två spel som är skrivna för den här typen av spel, det ena är Pendragon och det andra är Aria och jag har aldrig hört om någon som spelat något sådan kampanj utom de få som på internet skrivit om att de gett Pendragon ett försök och gett upp efter som den kampanjen tar flera år IRL att spela.
Men jag tycker tanken på en sådan kampanj låter så spännande att jag misstänker att flera har funderat eller till och med försökt spela något sådant. Så det jag vill ha av er är helt enkelt bara era erfarenheter och tankar om det hela.
Hur skulle du sätta upp en sådan kampanj om du skulle göra det?
Finns det några fällor man bör undervika?
Har du någon cool historia om vad som hände i er generations kampanj?
Jag känner bara till två spel som är skrivna för den här typen av spel, det ena är Pendragon och det andra är Aria och jag har aldrig hört om någon som spelat något sådan kampanj utom de få som på internet skrivit om att de gett Pendragon ett försök och gett upp efter som den kampanjen tar flera år IRL att spela.
Men jag tycker tanken på en sådan kampanj låter så spännande att jag misstänker att flera har funderat eller till och med försökt spela något sådant. Så det jag vill ha av er är helt enkelt bara era erfarenheter och tankar om det hela.
Hur skulle du sätta upp en sådan kampanj om du skulle göra det?
Finns det några fällor man bör undervika?
Har du någon cool historia om vad som hände i er generations kampanj?