Det här är saxat från sluta trolla-tråden, som handlade om genus igen:
Jag tänkte att vi kunde vika den här tråden åt förslag på tekniker, egna erfarenheter, och erfarenheter av andra ställen på internet som man tycker funkar bra. Hur kan vi få genus att bli gött?
Ground rules för tråden:
Vi kan förstås inte låta denna tråden bli dålig debatt.
Låt oss undvika uttalanden som typ "Problemet är att alla X är så här.."
Låt oss hålla det konkret och tydligt, om oss och vårt forum, inte generellt om feminism/jämställdism/osv.
Låt oss undvika uttalanden som är svepande, generaliserande, svart-vita och värderande.
Var gärna konkreta och ge exempel.
Kom gärna med förslag.
Dela gärna med dig av vilka situationer som väcker känslor för dig.
Jag tänker att våra respektive åsikter i den här frågan kommer ju inte att försvinna. Samtidigt verkar det som samtliga är frustrerad över hur debatten går. Så hur gör vi för att få en bättre debatt här på forumet?krank said:Det tenderar att bli väldigt svartvitt om den ena parten börjar göra nidbilder över saker den hittar på att motparten tycker och gör.Teobald said:Instämmer till 100%. Det finns ingen nyanserad debatt i ämnet, allt är svart eller vitt.
Jag tänkte att vi kunde vika den här tråden åt förslag på tekniker, egna erfarenheter, och erfarenheter av andra ställen på internet som man tycker funkar bra. Hur kan vi få genus att bli gött?
Ground rules för tråden:
Vi kan förstås inte låta denna tråden bli dålig debatt.
Låt oss undvika uttalanden som typ "Problemet är att alla X är så här.."
Låt oss hålla det konkret och tydligt, om oss och vårt forum, inte generellt om feminism/jämställdism/osv.
Låt oss undvika uttalanden som är svepande, generaliserande, svart-vita och värderande.
Var gärna konkreta och ge exempel.
Kom gärna med förslag.
Dela gärna med dig av vilka situationer som väcker känslor för dig.