Bläddrade i Nya Mutant (det som kom ut efter Mutant 2) i helgen. Jag läste bla om konverteringsreglerna från Mutant 2. I Nya Mutant så hade de faktiskt valt att inte expandera utan komprimera spelet.
Exempel: Färdigheten Gömma i Nya Mutant var en sammanslagning av Gömma sig, kompouflage och skugga.
Fordon hade total KP och KP för vindrutor. Thats it!
Detta fick mig att känna 2 saker. Dels fattar jag inte hur skugga, gömma sig och kamouflage kan bli en och samma färdighet. Skugga kanske är en överreklamerad färdighet iofs men det är principen här som jag funderade över.
Det andra är att Nya Mutant kändes som att man slängt ihop ett spel lite snabbt och inte riktigt orkat bry sig. Mutant 2 känns mer gediget. Återigen kände jag att jag föredrar detaljism istället för tunna regelböcker där mycket lämnas upp till SLs godtycklighet.
/Niklas som känner mycket just nu...
Exempel: Färdigheten Gömma i Nya Mutant var en sammanslagning av Gömma sig, kompouflage och skugga.
Fordon hade total KP och KP för vindrutor. Thats it!
Detta fick mig att känna 2 saker. Dels fattar jag inte hur skugga, gömma sig och kamouflage kan bli en och samma färdighet. Skugga kanske är en överreklamerad färdighet iofs men det är principen här som jag funderade över.
Det andra är att Nya Mutant kändes som att man slängt ihop ett spel lite snabbt och inte riktigt orkat bry sig. Mutant 2 känns mer gediget. Återigen kände jag att jag föredrar detaljism istället för tunna regelböcker där mycket lämnas upp till SLs godtycklighet.
/Niklas som känner mycket just nu...