Ape of Wrath
DOWN WE GO
NORDMENN: Ett OSR-spel i en pseudohistorisk miljö där man räddar världen iklädd hjälm med horn.
VAD GÖR MAN?
- Kliver ner i hemska tempel och avbryter ceremonier som ska återuppväcka slumrande kosmiska gudomar.
- Jagar artefakter med gudalika krafter som hjälp i sin kamp att rädda världen från säker undergång.
?- Seglar sitt drakskepp till kuster långt bort för att undersöka rykten om havshybrider.
?- Tar tjänst hos härskare söderut för att undersöka rykten om avgudadyrkan i palatsets katakomber.
VILKA ÄR MAN?
Man är antingen folk från ett kargt rike i norden eller väsen från detta rikes fantastiska mytologi.
Spelbara raser är: Nordmenn, Hamnskiftare, Troll, Draug, Gast och Havsfolk
Möjliga henchmen är t.ex: Tomtar, älvor, rån, knytt och mylingar.
VILKA SLÅSS MAN MOT?
Allehanda kultister, deras yngel och servitorer, monstrositeter från bortom tid och rum samt en och annan katt från rymden.
MEN MAGI DÅ?
Jodå, man kan åkalla förfädersandar, naturandar eller käka flugsvamp.
VAD GÖR MAN?
- Kliver ner i hemska tempel och avbryter ceremonier som ska återuppväcka slumrande kosmiska gudomar.
- Jagar artefakter med gudalika krafter som hjälp i sin kamp att rädda världen från säker undergång.
?- Seglar sitt drakskepp till kuster långt bort för att undersöka rykten om havshybrider.
?- Tar tjänst hos härskare söderut för att undersöka rykten om avgudadyrkan i palatsets katakomber.
VILKA ÄR MAN?
Man är antingen folk från ett kargt rike i norden eller väsen från detta rikes fantastiska mytologi.
Spelbara raser är: Nordmenn, Hamnskiftare, Troll, Draug, Gast och Havsfolk
Möjliga henchmen är t.ex: Tomtar, älvor, rån, knytt och mylingar.
VILKA SLÅSS MAN MOT?
Allehanda kultister, deras yngel och servitorer, monstrositeter från bortom tid och rum samt en och annan katt från rymden.
MEN MAGI DÅ?
Jodå, man kan åkalla förfädersandar, naturandar eller käka flugsvamp.