Nekromanti En hastig idé: NORDMENN

luddwig

Lawful evil
kloptok;n240865 said:
Jag kan minnas fel men jag har för mig att gratisversionen bara är reglerna och ingen världsinfo eller äventyr.
Gratisversionen har inget äventyr. Kan vara mindre världsinfo i den också, men en del finns där ändå. För övrigt kan jag rekommendera bloggen. Där finns oerhört mycket roligt/smart/konstigt.

kloptok

Pensionerad astrolog
luddwig;n240867 said:
Gratisversionen har inget äventyr. Kan vara mindre världsinfo i den också, men en del finns där ändå. För övrigt kan jag rekommendera bloggen. Där finns oerhört mycket roligt/smart/konstigt.
Jag kollade precis och ja, gratisversionen innehåller allt fram till och med spelexemplet men ingenting därefter. Det vill säga inget från spelledarbiten som innehåller tips på hur man spelleder, monster, ett äventyr och slumptabeller för spelvärlden. Jag tycker spelet är värt att köpa!

luddwig

Lawful evil
kloptok;n240869 said:
Jag tycker spelet är värt att köpa!
Jag instämmer. Into the Odd är absolut värt den lilla slant det kostar att köpa. Dock har jag för mig att jag läste något om en ny utgåva. Någon som känner igen det? Kanske värt att invänta den om den ligger nära i tiden.

Tillägg: Jag tar inget ansvar för OT. Det var han som började! *pekar på apan*

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag har i alla fall tagit hem gratisversioner av både Into The Odd och Examplars & Eidolons och ska läsa lite nu, men S&S (SåS, SoS SnS) var det första som poppade upp i huvudet när jag fick idén och det ligger mig fortfarande varmt om hjärtat.

Nu ska jag lyssna på Italo Disco.

To be continued...

zonk

muterad
2097;n240844 said:
Nej Zonk T_T
Dom hjälper en om man tar svampen
Dom är ju charmiga.
Ape of Wrath;n240845 said:
Ja, småknytt och väsen från folktron kan frammanas eller anlitas som henchmen.

?Fiender kommer vara t.ex. kultister, galna flöjtister, ögonhögar, flygkrakar, rumshundar och gruvkräftor.
Äääasch... och här såg jag värsta småfolks-slakten framför mig. Rakt igenom blodigt, brutalt och skrockande ondskefullt!

Ögonhögar, flygkrakar och gruvkräftor låter dock som en inte alltför tokig ersättning (är det ok om jag knycker dem tills nästa gång jag kör nåt grottkräligt?)

2097

deleta mitt konto tack
Är det inte ca 6500 ggr coolare att ha älvorna på din sida när du köttar monster? "Hey, listen!" Det var nog bara jag T_T

zonk

muterad
.113;n240891 said:
Men.. Men.. Vikingar hade ju inte horn :(
Men det är ju det som är det roliga ju? Vanvördnad är den bästa vördnaden!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
zonk;n240876 said:
Ögonhögar, flygkrakar och gruvkräftor låter dock som en inte alltför tokig ersättning (är det ok om jag knycker dem tills nästa gång jag kör nåt grottkräligt?)
Knyck på! Det är shoggoth, byakhee respektive Mi-Go som åsyftas, fast klätt i ord som en Rekkr från de norra länderna kanske skulle använda tänkte jag.

2097

deleta mitt konto tack
Glöm det Apes… gör ditt spel istället. det kommer bli grymt

2097

deleta mitt konto tack
Faktumet att älvor är ens kompisar är… DET BÄSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zonk

muterad
Juxtaposition av älvor, tomtar och cthulhu / ond nordman som går bärsärk är lite vad som säljer det till mig.. gulligt plus blodtörstigt brutalt plus lovecraftianska överdrivna monster?