Nekromanti En helt ny (Warhammer) värld!

Mogger

Hipsteranka
Om någon alltid gått och längtat efter en ny Warhammer-värld (typ på samma sätt som Mutant blir nya Mutant lite då och då), så behöver ni inte vänta längre. För nu finns en ny variant. På svenska dessutom!

Klicka på mig!

Eller ladda hem mig här!

Mogger

Hipsteranka
Ymir;n50381 said:
var bor kaosdvärgarna? De är ju det läckraste i Warhammer, liksom.
Med sina våfflade skägg, ziggurater och lustiga hattar passar de utmärkt i Byzantia exempelvis!

Ymir

Liten kantbaron
Måns;n50393 said:
Med sina våfflade skägg, ziggurater och lustiga hattar passar de utmärkt i Byzantia exempelvis!
När jag tänker saker som börjar by 'Byzan' tänker jag på greker, ortodoxa kyrkor, romerska legioner, chariotkapplöpning och, förvisso, lustiga hattar, men...ja, nej, visst, kanske.

Caligo

Swashbuckler
Fin kompassros :)
Fin karta. Har du gjort den Måns? Känner igen stilen från Cartographers guild.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag vet inte om jag ska bli upprörd av att Tilea inte är med eller lycklig att det är så många medelhavsiga pseudo-italienska småstater istället. :D

Mogger

Hipsteranka
Ymir;n50409 said:
När jag tänker saker som börjar by 'Byzan' tänker jag på greker, ortodoxa kyrkor, romerska legioner, chariotkapplöpning och, förvisso, lustiga hattar, men...ja, nej, visst, kanske.
Jo, den lilla tankeresan kan jag förstå, men Warhammer saknar faktiskt motsvarighet till både Romariket och Grekland (istället tycks det vara påhälsning alver från Lustria som ligger bakom de första högkulturerna, och stora ökenimperier). Så själv tänker jag mer Babylon, Mesopotamien.

Mogger

Hipsteranka
Caligo;n50433 said:
Fin kompassros :)
Fin karta. Har du gjort den Måns? Känner igen stilen från Cartographers guild.
tack. Japp, den är min. Och ja, jag har kollat in en del guider på Cartogrophers Guild, men känner inte att jag har bemästrar dem riktigt :)

Mogger

Hipsteranka
DeBracy;n50438 said:
Jag vet inte om jag ska bli upprörd av att Tilea inte är med eller lycklig att det är så många medelhavsiga pseudo-italienska småstater istället. :D
Kan man sin WFRP-lore så vet man att Tilea är ett samlingsnamn på en bunt småstater av vilka nästan alla på kartan har sitt urspung i spelet (eller, det är väl från WFB egentligen...)

Sådetså! :)

Mogger

Hipsteranka
Och, skulle man vilja ha en högupplöst variant i A3-format så kan man skicka ett PM så kan jag maila den.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Måns;n50465 said:
Kan man sin WFRP-lore så vet man att Tilea är ett samlingsnamn på en bunt småstater av vilka nästan alla på kartan har sitt urspung i spelet (eller, det är väl från WFB egentligen...)

Sådetså! :)
Ameh, sååååå nööörditt asså !!

(Alternativt: Aha, det hade jag helt missat. :) )

Mogger

Hipsteranka
DeBracy;n50469 said:
Ameh, sååååå nööörditt asså !!

(Alternativt: Aha, det hade jag helt missat. :) )
Det är inte såååå konstigt att du missat det. Det nämns väl lite kort i v1 (minns inte hur det är i v2 och 3:an har jag inte läst) utan det är främst i WFB modulen Dogs of War som man får en beskrivning av Tilea.

Eller på nätet. Finns sjukt mycket info på sidor som Lexicanum ex.

Men ja, nördigt är det :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
För detaljerad som vanligt. Mer detaljerad, till och med. Snyggt ritad, men återigen visar sig kartan vara mer ett hinder än en hjälp för mig.

Mogger

Hipsteranka
Rymdhamster;n50532 said:
För detaljerad som vanligt. Mer detaljerad, till och med. Snyggt ritad, men återigen visar sig kartan vara mer ett hinder än en hjälp för mig.
(Det här är inget försvar av kartan utan en uppriktig fråga :) )

Hur skulle en bra världskarta se ut för att vara optimal? Detaljerna på den här är länder (eller "länder", det rör sig i bästa fall om knappt sammanhållna statsstater eller olika typer av konfederationer) samt större städer.

Eller är det ikonerna du syftar på? De ska inte ses som absoluta sanningar utan mer en indikation på vilka som kan finnas i området. Mer som en "varning för alver!"-skylt :)

CapnZapp

Myrmidon
Måns;n50468 said:
Och, skulle man vilja ha en högupplöst variant i A3-format så kan man skicka ett PM så kan jag maila den.
Kan du lägga upp den på webben, så kan du lägga ut en nerladdningslänk? Då kan alla och envar ladda ner utan strul med PM och email :)

Har du inte Dropbox etc kan jag tipsa om
https://1fichier.com/

CapnZapp

Myrmidon
Måns;n50544 said:
(Det här är inget försvar av kartan utan en uppriktig fråga :) )

Hur skulle en bra världskarta se ut för att vara optimal? Detaljerna på den här är länder (eller "länder", det rör sig i bästa fall om knappt sammanhållna statsstater eller olika typer av konfederationer) samt större städer.

Eller är det ikonerna du syftar på? De ska inte ses som absoluta sanningar utan mer en indikation på vilka som kan finnas i området. Mer som en "varning för alver!"-skylt :)
Tror enklaste svaret är "du kan aldrig göra alla nöjda".

Hade jag fått en krona för varje gång en karta fått både kritik för att vara för detaljrik och för skissartad hade jag... kunnat gå och köpa glass nu!