Nekromanti En helt vanlig kväll

Ville bara hälsa från HENRIK (HENåns RollspelsKlubb) och dela med mig av en helt vanlig rollspelskväll.
Jag är en trött spelledare, Julle cepar, samuel köper upp alla pengar på onödiga skor, fredrik skrattar, bex gör uppdraget och Jakob är inte där. Ha det bra och fortsätt rollspela!
// Staffan

Foggmock

Myrmidon
Jag hatar att göra det, men någon måste göra det.

Detta är ett onödigt inlägg som vi redan har alldeles för många av här, kanske inte just på detta forumet men väl på www.rollspel.nu, eftersom det inte inbjuder till någon diskussion alls utan bara är ett shout-out.

Yrkar härmed på en låsning alternativt borttagning.

Man Mountainman

Storsvagåret
Well, Fogge, du vet väl...

...att det finns en liten "meddela moderator"-ruta längst ned i varje inlägg?

Själv tycker jag att låsning är onödigt. Inlägget är menlöst, men inte blatant off-topic och inget brott mot forumsreglerna i övrigt. Inlägg som detta ignorerar man, och förr eller senare inser skribenten att han nog måste erbjuda mer innehåll för att folk ska bli intresserade.

Feuflux

omjonasson.se
Kan väl dra nån standardgrej från DoD6-gänget.

Tjuvkrigaren försöker lura folk på pengar.
Magikern försöker få hela gänget att gå med på en lång semester så att han hinner lära sig ny magi.
Vi andra två har nog inget standardbeteende, förutom att SL har bestämt sig för att alla kvinnor faller för min karismatiske alv så jag måste avfärda dem hela tiden. :gremsmile:

Magnus L

Hero
Magikern försöker få hela gänget att gå med på en lång semester så att han hinner lära sig ny magi.

Haha, känner igen det där...allt för väl.

Vår förra RP-uppsättnings vardag såg ungefär ut så här..
Alvmagikern - tja..ungefär som din :gremwink:
Riddaren - Jäste i sitt slott och hrm, ja..vänslades med den oliiiidligt vackra alviska äkta makan..
Tjuven - Satt på värdshuset och spelade av de intet ont anande gästerna deras surt förvärvade slantar
Den nersöpne Alv-krigaren - Tillbringade dagarna i ett töcken i ovan nämda riddares herrgård, eller närmare bestämt i herrgårdens dryckesförråd..gjorde därifrån sina räder och förförde tjänsteflickorna..

Den nedsöpne alv-krigaren är nog den coolaste RP jag sett..

Feuflux

omjonasson.se
otydlig

Alvmagikern - tja..ungefär som din

Hmm, alltså, min alv är jägare och inte magiker. Av någon anleding benämner jag de andra med yrke och mig själv med ras. Kanske beror på att de andra 3 är människor.

När jag tänker efter så är jag nog yrkeslös efter konvertering från DoD6 till DoD6expert. Jägare finns inte kvar har jag för mig, får fråga SL när jag träffar honom nästa gång.

Nu var det ju såhär att ingen behövde faktist svara på inlägget om man inte hade lust. Jag ville bara få er att bevittna det frusna ögonblicket av en helt vanlig spelkväll. Så är det.