Nekromanti En hobgoblin monk och en minotaur

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tjena!

Nu har jag fått reda på att vi ska få en till spelare i gruppen, som ska spela Minotaur! Ascoolt!

Själv ska jag spela hobgoblin monk, men jag undrar om det är någon som använt sig av Savage Species och om de har några erfarenheter av hur det funkar i spelet?

Magnus

Kalil

Swordsman
Yupp. Kørde en hel kampanj (ca 20 æventyr) med temat och namnet "Bestiarium" dær alla fick gøra precis vilka RP de ville, hur flippade som helst. En ganska galen historia centrerad kring Biblioteket Under Stjærnorna i egenførfattad værld band ihop det hela. Exempel rp:

- Fiendish Minotaur Fighter (kænner du igen dig?)
- Hobgoblin Monk (kænner du igen dig?)
- Weretiger Monk
- Satyr Sorcerer
- Troll Barbarian
- Gold Dragon
- Celestial Half-Dragon Paladin

Rp som diskuterades flitigt men som dessværre inte blev av:
- Ghost Master Samuraj
- Ghoul Bard (spelandes fiol i i hænginga fågelskræmmeklæder givetvis).

Savage Species publicerades under kampanjen. Jag køpte den genast men blev lindigt imponerad. Rasklasserna gør ju iofs dyra raser spelbara på lægre levlar, men kænns underliga i praktiken (nu har jag æventyrat och upplevt fantastiska saker, då blir jag lite mer minotaurig?). Jag blev mest besviken øver att SS inte gjorde någon ansatts att løsa probelemet med klassbalans i førhållande till raser med ECL. Problemet ær att bra abilities någotsånær kompenserar en fighter før førlorade levelar (+2 strength motsvarar væl ungefær +1 BAB), men absolut inte en spellcaster.

Savage Species ær en ganska pratig bok som inte riktigt lever upp till sina føresattser tycker jag. Kort och gott så kan det vara bra att læsa SS innan man kør igång med bizarra rp, men man måste nog tænka till både en och två gånger før att få till balansen någorlunda iaf.