Nekromanti en idé(ducka alla)

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Kanske kunde man som artikel i codex ha en slags: Från www.rollspel.nu's forum. I och med att diskuteras en hel del där och en del faktiskt är bra ibland =) så kunde man skriva något i codex baserade på vissa trådar.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
En debattsida i en tidning som kommer ut i det tempot.
Kan skapa småt sega disskutioner.

And remember that metal is harder then flesh.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Det var inte en debattsida jag menade, utan reportage om saker som diskuterats här på dessa forumsidor.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Är det inte så att det är disskutionen som är det intressanta, vad olika personer har för åsikt om saker.
Om man tar bort disskutionen blir det inte väldigt mycket som en vanlig "någon informerar artikel."

And remember that metal is harder then flesh.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Visserligen, men slutresultatet av diskussionen kan också vara intressant och ge upphov till någonting värt att skriva om.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Helt korekt om man nu kommer fram till något. Plus att det oftast finns olika sätt att tolka vad man kom fram till. Eller olika åsikter om man nu kom fram till något klokt?

And remember that metal is harder then flesh.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
må så vara, men det skulle ju då vara den redaktör som hade hand om övervakningen som fick tolka, tungt arbete? ja, troligtvis...

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Ja han skulle faktiskt ha ansvar över ganska många i red.

And remember that metal is harder then flesh.
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Men samtidigt så ska han ju inte hänga ut någon. Mera att han kanske skriver något i stil med: Från forumen har uppsnappats en ide om en regeländring som innebär(nu är inte regeländringar något bra exempel, men läs min signatur). Eller: Det har diskuterats cirefaliernas liv och leverna på forumen... eller nåt.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Lillgubben

Veteran
Joined
5 Oct 2000
Messages
19
Oftast handlar det ju mera om att utbyta ideér och erfarenheter. Vad eon inte behöver är väl ÄNNU mer som bestäms av speltillverkaren, elelr andra skumma källor. Fram för mer initiativ hos spelledare!!!
 

Lillgubben

Veteran
Joined
5 Oct 2000
Messages
19
Neogames är "officiellt". Sen finns det andra skumma källor, typ internet, tidningar eller liknande där folk fantiserar lite i största allmänhet. Det är ju inget tvång, men om man på neogames ändrar reglerna har det ofta ganska tung vikt, annars kan man ju köra helt systemlöst, vilket helt klart är bäst
 
Top