Sant, sant. I viss mån i alla fall. jag håller med dig om att det EGENTLIGEN inte skall behövas. Tyvärr gör den det. Åtminstonde i vissa spelargrupper där det finns en smula powerplay i mentaliteten. De är ute efter höga värden, att vara duktiga och så vidare. Har man inga andra att spela med, så får man ta det man har. Då får man, för att undvika att alla spelar stora starka krigare, eller magiker som mest påminner om veritabla stridsvagnar från ett sci-fi spel, göra så att man ger de en morot. Om de får quadosh,så ser de (om de är powerplayers), att rp:n lever längre om den har quadosh. Det kan i sin tur göra att de kanske gör en prälle, det i sin tur kan leda till att han börjar använda mer sociala färdigheter eftersom han inte kan slåss. Och vips, vad har vi då? Jo, en riktig rollspelare.
Dessutom, man måste försöka upprätthålla en slags spelbalans i ett spel, quadosh är ju bra till mycket annat. Odöda har svårt för heliga saker, liksom demoner och andar. Du kan bli återfödd med hjälp av quadosh, eller helt enkelt få hjälp. Det gör dessutom att extremt heliga personer, som till exempel aboraten av Tibara, är näst intill odödliga.
Jag ser nu att det kanske inte är de allra bästa exmplen jag har givit, men du förstår säkert vad jag menar.
"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."