Nekromanti En konstig grej

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
Ett konstigt fel som riotminds har gjort i regelboken är att det står att halvrtoll är totalt orädda för allt icke-magiskt, men dom har ändå minus 1 i psyke.

Konstigt va??
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Jaha... Psyke har ju även att göra med intelligens, och halvtroll är väl normalt sätt lite mer "djuriska" än en människa, därav -1 i psy. Så jag förstår inte din fråga riktigt... Det är väl bara att kompensera för det när du slår slag på skräcktabellen???

Eller så har jag missuppfattat din fråga totalt.

...man svarar som de frågar...

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Ett konstigt fel som riotminds har gjort i regelboken är att det står att halvrtoll är totalt orädda för allt icke-magiskt, men dom har ändå minus 1 i psyke."

Jag vet inte om jag tycker det är så konstigt, de är istället i allmänhet starkare än människor och så som jag tolkar det i allmänhet bättre slagskämpar än människorna och det är därför som de inte rädda får något som inte magiskt. Däremot tycker jag att halvtroll pga av minus i PSY samt deras minus i SPI borde vara räddare för allt magiskt och övernaturligt än vad människor i allmänhet är.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

dibbe

Veteran
Joined
11 Apr 2001
Messages
76
Location
GBG
Vad innebär Psyke?

Bosse: Psyke har ju även att göra med intelligens...

DoD6: Psyke är grundegenskapen som mäter hur modig rollpersonen är, hur stort självförtroende han har och förmågan att i pressade situationer behålla sitt lugn med fokus på sin uppgift.

Jag säger inte att du har fel, men jag är inte säker på att jag tolkar den grundegenskapen på samma sätt som du...



--
Dibbe
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,248
Location
Helsingborg
Re: Vad innebär Psyke?

<B>Bosse</B> har varit en gammal EonSL så han har nog blandar ihop GE:na.

/[color:green]Han</font color=green> som är spel(led)are till <B>Bosse Brottsling</B>
 
Top