En krönika över Biskerstafs befrielsefronts äventyr

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,771
Jag spelleder Warlock! för min lokala spelgrupp. Kampanjen utgår från boken Kingdom. Vidare har jag lånat lite från Dark Reflections samt från Warhammer Fantasy Roleplays The Enemy Within. Rollpersonerna är en brokig skara som vill göra situationen bättre i sin hemstad Biskerstaf. De kallar sig för Biskerstafs befrielsefront. I vanlig ordning tvingar jag spelarna att skriva krönika, vilket de turas om att göra. Fast något riktigt tvång är det inte frågan om, mer som en bestämd påminnelse inför varje spelpass. Krönikorna variera en del i ... låt säga relevans. Efter förrförra spelmötet valde en av spelarna att skriva krönika utifrån en plötsligt påhittad spelledarpersons perspektiv. Spelledarpersonen kallas av förklarliga skäl Senil-Per och krönikan blev såhär:

Jag är Per. Fläsk gör viktiga anteckningar och det kan jag också göra. Fläsk är här och jag har kört droska. Vi ska till Rebeck, det vet jag bestämt. Jag tror vi kommer fram i afton. Fläsk säger att vi bara tar en kort rast, men jag anser att vi ska köra vidare direkt, det är ju väder för att köra droska och mina döttrar kommer att vara där. Jag får inte dricka öl för dem. Jag gillar öl. Nu ska jag snart köra droska till Tresselback. Alltså Rebeck.

Jag har kört droska hela mitt liv. Det är viktigt att tänka på hur man håller tömmarna när man kör droska. Jag har kört droska hela mitt liv. Idag jobbar jag och ska köra till Rebeck. Där ska jag vara ledig i några dagar och dricka öl. Jag ska inte dricka öl, mina döttrar gillar det inte.

Jag har tre två döttrar? Gerda är Fläsks mor och henne har jag känt hela mitt liv. Jag har kört droska hela mitt liv. Jag har alltid velat se Rebeck. Vi väntar på de andra och sedan ska vi åka och dricka öl, för att fira. Jag får inte dricka öl när jag jobbar. Eller för mina döttrar. Jag har två tre fina döttrar och jag kommer snart att träffa dem. Jag har kört droska idag och ska köra mer droska snart. Detta är min rapport.

Signerat

Per

Förklaringar: Fläsk är den krönikerande spelarens rollperson. Fläsks mamma Gerda är en återkommande spelledarperson. Tresselbak och Rebeck är två städer i kungariket. Färden med droskan gick inte till någon av dem.
 
Last edited:
Top