Nekromanti En liten fråga om ombyggnad

Mini

Veteran
Var hälsad, alla goa och glada Westerndiggare.
Här kommer en hop frågor, som jag har för mig har blivit stälda förut, men som jag inte kom ihåg svaret på.
Ämnet är patronkonventerade vapen.
1. Har de kvar samma skadegrupp som de hade när de var slaglås?
2. Hur mycket säkrare blir vapnet när det blivit en patronrevolver?
3. Hur snabbt dök fabrikskonveterade vapen upp? Före 1871 är det enda som jag lyckats räkna ut.
Orsaken till dessa frågor är att min RP har fått tag i en patronkonverterad Colt Walker och jag är nyfiken på om vapnet är så bra som jag tror (kv 24).
Tack på förhand
önskar en spelsugen speledare som hoppas att han får spela i kväll och som kallas

Mini

1. Har de kvar samma skadegrupp som de hade när de var slaglås?
Ja

2. Hur mycket säkrare blir vapnet när det blivit en patronrevolver?
2 steg på Fummelvärdet. Den stora skillnaden ligger dock i att det går extremt mycket snabbare att ladda...

3. Hur snabbt dök fabrikskonveterade vapen upp? Före 1871 är det enda som jag lyckats räkna ut.
Ställer oss tveksamma till om någon fabrik konverterade gamla vapen. De första patronkonverterade vapen vi hittat uppgifter om är från 1870, så innan dess bör de inte vara möjliga för rollpersonerna att göra/få tag på.

Orsaken till dessa frågor är att min RP har fått tag i en patronkonverterad Colt Walker och jag är nyfiken på om vapnet är så bra som jag tror (kv 24).
Låter som en kanonbra revolver:) Dock gäller det att vapensmeden som patronkonverterade den lyckades prestera kvalitet 24...

/a&t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Mini

Veteran
Var hälsade, Tove och Anders.
Jag känner en lätt oro över att jag kanske missförstod när jag läste om fabrikskonverterade vapen. Jag fick för mig att man tog ett känt och väl erkänd slaglåsmodell och lade om produktionen till patronmodellen av samma vapen. Om jag har fel på denna punkten så förklarar det en del frågor som jag haft.
Eran nyfikenhet om vapensmeden: FV21 och ett perfekt slag.
Jag ser framimot att testa vapnet.
Ha det gott
önskar en sliten

Mini