Nekromanti En liten fråga till Brior (eller vem vet svaret)

Ceetan

Warrior
Vad är skillnade mellan Crurer och Kvurer?

Suck.....den femte konfluxen är en kampanj som för tillbaks blandade minnen....goda genom sin Charmighet och vissa elemetns storgenialitet och dåliga minnen genom att vi inte kunde spela hel då utan bara fick tag på första (Svavelvinter) och sista (Konfluxen) och därför inte kunde spela hela i föjld. Det skulle dröja 10 år innan vi fick tag på dem.

Ledsen för nostralgin, men ibland tänker man på bättre tider.
Nostalgin kommer också av att jag nu satt mig ner att skriva min RPs bakgrundshistoria och klurar på hur jag skall fipplla till histrorien krin fete konfluxen eftersom vi inte spelat allt.
Detta kaske kan få bli fråga 2?

Staffan

Myrmidon
Om jag minns rätt...
Cruri = urgammalt rike på Marjura som gick under nån gång i forntiden.
Crurer = invånarna i Cruri.
Kvurer = de degenererande ättlingarna till crurerna. Lever på "dagens" Marjura.

Brior

Swordsman
Re: En liten fråga till Brior (eller vem vet svare

Staffan har rätt med den modifikationen att Kvurerna redan då det begav sig var ett primitivt slavfolk till Crurerna, vilka ofrivilligt kommit seglande från andra sidan världen som straff för sina synder. Namnens likhet ska just spegla kopplingen. Den som vill bli intimt bekant med dessa båda folk kan med fördel läsa romanen "Svavelvinter" när den släpps 22:a maj.

Som kuriosa kan jag avslöja att ordet "Cruri" kommer av korsbanden i knät, vilka jag förmodligen läste om när jag hittade på riket.

/Erik G

Ceetan

Warrior

jo tack det ser jag fram emot....2 ex e redan beställda (en födelsedagspresent och en åt undertecknad)

Tackar för svaret

Ps Ursäkta alla stavfel DS

Ceetan

Warrior

Attans,,,,,,,Min beställning hade inte gått fram.....satan :gremmad: *besviken på teknologin*

Så nu har jag ventilerat frustrationen : :gremcrazy: