Skulle ni säga att följande axiom är sant?
Om en spelare måste ge en beskrivning av en viss längd, så kommer han alltid att ge en beskrivning av något han själv tycker är häftigt, där häftigt naturligtvis kan vara en mängd olika positiva saker (dramatiskt, stämningsfyllt, skulle se bra ut i en actionrulle) beroende på spelare och situation.
"En viss längd" ovan kan vara ett visst antal detaljer, som i Wushu, eller tillräckligt länge så att det förklarar vissa saker, som i många konfliktresolutionssystem, eller något annat kriterium. Det spelar inte så stor roll.
Om axiomet inte är sant, vilka faktorer kan påverka huruvida spelaren beskriver något han själv tycker är häftigt?
Ge även exempel på faktorer som kan påverka, men som inte känns som att en speldesigner kan ha något att säga till om.
//Genesis tycker att frågan är viktig.
Om en spelare måste ge en beskrivning av en viss längd, så kommer han alltid att ge en beskrivning av något han själv tycker är häftigt, där häftigt naturligtvis kan vara en mängd olika positiva saker (dramatiskt, stämningsfyllt, skulle se bra ut i en actionrulle) beroende på spelare och situation.
"En viss längd" ovan kan vara ett visst antal detaljer, som i Wushu, eller tillräckligt länge så att det förklarar vissa saker, som i många konfliktresolutionssystem, eller något annat kriterium. Det spelar inte så stor roll.
Om axiomet inte är sant, vilka faktorer kan påverka huruvida spelaren beskriver något han själv tycker är häftigt?
Ge även exempel på faktorer som kan påverka, men som inte känns som att en speldesigner kan ha något att säga till om.
//Genesis tycker att frågan är viktig.