Nekromanti En massa frågor utan svar...

Foggmock

Myrmidon
Yo mitt första inlägg här som inte är ett svar.. *jubel*
Killarna på RiotMinds har gjort ett hästjobb med DoD6. det är asbra, men den John Bauerstämning de vill framföra är lite diskutabel.ok, den är skitbra i Vinterskogens hemlighet, men annars tycker inte jag varulvar och alver passar in... det finns inget sånt i en nordisk sagovärld (enligt mig). därför har vi helt enkelt konverterat världen till 'vanlig fantasy' dvs tolkien, eddings och Kerr ( Katherine kerr är asbra, låna en bok och NJUUUT!). jag tycker detta funkar bättre då man kan skapa Bauer stämning i en fantasy värld men inte fantasystämning i en bauervärld..
nog om världen. jag har inte funnit något sommarjobb men skulle gärna hjälpa till med något på RiotMinds typ världbeskrivning,magier eller monster eller vapen eller ALLT! jag är mkt intresserad och har typ gjort två egna rollspel (hobbyprjekt) som funkat hyfsat.men att göra något och få Credit för det i ett erkänt rollspel är Bättre! jag har inga som helst problem att jobba gratis, äran och det faktum att det är jävligt kul är viktigare!så, om ni på Riotminds (Magnus Malmberg i huvvesak, då han bor i min stad..) behöver hjälp eller någon annas Point of view så ställer jag upp på allt! jag skulle helst av allt hjälpa till med en världsmodul, som kanske rentav hinner bli klar till Konventet som hålls i kalmar i sommar...så om ni behöver en frilansare, icq uin 25717244 and i come running like a scott...
n-ästa fråga blir: kommer det släppas officiella tennfigurer eller måste man leta upp de gamla Chronophiafiguerna(till figurspelet) de har på lek och hobby? finns ganska begränsat med grejjer där av chronophia pga utförsäljning.
och en till hinner vi med: spelledarskärmen är hyfsad, men kunde varit bättre. som exempel tänker jag dra upp SLK:n till Neotech. den är en skärm med tabbeler, tre häften med olika asker i varje h'äfte, typ vapen, ammo i en, Slp:s i en osv... dne är utmärkt och kostar 95 spänn på neogames hemsida (+frakt...) DoD:s SLK är en aning 'tunn' dvs för lite info... kunde fått med massor mera tycker jag iaf...
satan detta är nog det längsta inlägg någonsin jag gjort...
Well Svar KRÄVS SNARAST!!
MVH Gorg Järnnäve (Fogge)

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Riddaren

Swashbuckler
"Killarna på RiotMinds har gjort ett hästjobb med DoD6. det är asbra, men den John Bauerstämning de vill framföra är lite diskutabel.ok, den är skitbra i Vinterskogens hemlighet, men annars tycker inte jag varulvar och alver passar in... det finns inget sånt i en nordisk sagovärld (enligt mig)."

Inspirationen är Nordiska sagor och mytologi... Alver förekommer i den nordiska mytologin. Varulvar finns i vissa nordiska sagor.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Maggan

Swordsman
Jag kan nog inte göra mer än att hålla med totalt med allt du säger...
Vinterskogens hemlighet skjuter sagostämningen i höjderna!

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Edgar

Warrior
Kerr

Jo, Kerrs böcker om landet Deverry är bra. Eller rättar eagt dom första fyra, sedan går det å skogen med serien och den blir ngn semi-porrnogradisk bok. Nä, ush. Läs dom gärna men sluta när Rhodry blr äldre.

//Kalle - som lyssnar på Rammsteins nya skiva "Mutter"...

Feuflux

omjonasson.se
Re: Kerr

Jag har bara läst de fyra första. Det var iofs för fyra år sedan eller nåt åt det hållet, kommer inte ihåg varför jag inte fortsatte då jag tyckte böckerna var riktigt bra. De hade kanske inte dykt upp på biblioteket än...

Ska kanske låta bli att leta upp del fem och framåt då?...

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

Lord Samuel

Warrior

Del fem fram till nummer tio eller något sådant är kanske inte lika bra som de andra, men i alla fall läsvärda om man har tid. Så känner du att du har mycket tid över så ta och läs dem, det kommer inte bli bortkastad tid. Tycker inte jag i alla fall.

Jag håller med. Varulvar är vanliga sagoväsen. De var i alla fall. Många historier som berättades typ i gamla Småland och liknande handlade mycket om vargmän som då också kallades varulvar.

Vad gäller alver så troode jag att den gamla nordiska mytologin ansåg dem vara drygt en halvmeter långa och bete sig på samma sätt som typ skogstrollen, snäppet inteligentare. Men alver är enligt mig ett folkslag som nästan måste finnas med. Gillar dem inte så mycket jälv men jag vet att många älskar dem och det vore liksom elakt och ta bort dem....

torvik@brevet.nu
<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A>

Foggmock

Myrmidon

tycker att femman (alvblodet) är den sista som är bra.. har iofs inte läst den (fyran) om tiden i Bardek (för Rhodry asså) men iaf... som sagt sluta när rhodry blir för gammal eller när Jill inte är Jill längre.. hela andan däör ut och det blir som en helt annan serie...

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Riddaren

Swashbuckler
"Vad gäller alver så troode jag att den gamla nordiska mytologin ansåg dem vara drygt en halvmeter långa och bete sig på samma sätt som typ skogstrollen, snäppet inteligentare."

Nope...finns två typer av Alver i den nordiska mytologin...Ljusalver bosatta i Alvheim och Svartalver bosatta i Svartalvheim och skickliga smeder, precis som dvärgarna...t.ex. var det ju en tävling mellan dvärgsmeder och svartalvsmeder i historien om asen Tors hustru Siv:s gyllene hår, som ju Loke hade klippt av innan (det håret innan).

Båda dessa alvtyper är betydligt klyftigare än skogstroll. Dessutom har Svartalverna ingenting med Svartalferna i DoD:s tappning att göra annat än namnet.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Sodivra

Champion
Fast..

Det är ju det som är behållning med att läsa fortsättningen tycker jag.. Det hade inte varit så kul om det var samma figurer i något ändlöst tragglande. Nu blir det mer som en krönika över landet Deverry. Thumbs up! /images/icons/smile.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif