Hur mycket silver ryms det i en kista egentligen?
Antag att jag skaffar Su'nai Lyfali med alla tekniker, men jag helt plötsligt får för mig att slåss med en Carwelan... kan jag använda alla tekniker från stridskonsten då?
Kan man använda en vanlig dolk som kastkniv, en radard typ? Eller en vanlig yxa? Om man nu försöker, låter +Ob2T6 i svårighet rimligt (sedan efter reglerna om kasta vapen som teknik?).
När man gör sin karaktär är det möjligt att den får barn, och då kan man räkna ut dess attribut genom några små formler... men om man gör en karaktär och är intresserad av föräldrarnas attribut, hur gör man då? Är det något mattesnille som orkar tänka ut en omvänd formel?
Anta att jag gör en tirak som oturligt nog blir 90 år gammal och dör av regenerering innan jag inns hinner börja spela honom... hmm... liten söt regelbug som jag ville påpeka bara /images/icons/wink.gif.
Förresten, ska man slå degenereringsslag före eller efter man slår framgångsslag? Man börjar ju karriären från ungdomen så att säga, så det kanske är mest logiskt att slå framgångsslag före degenereringsslag?
Hur fungerar det egentligen om man får en alv som är 80 faktiska år? Tabellerna sträcker sig ju inte så långt... ska man typ dubblera sista åldern som står given i tabellen/faktiskt år, eller hur ska man göra? Jag fattar inte.
Var och i vilken... densitet finns det insekter i Mundana? *tänker på myggiga Kiruna...*
Hur gör man när det regnar i Mundana? Finns det typ regnställ och paraply?
Om man måttar mot en glipa i pansaret, får man välja vilket träffområde man vill träffa automatiskt då? Typ glipa i halsen...
På målpunkter i KV står det att man är tränad att träffa var det tar mest skada på motståndaren, vilket innebär att man måste sikta på det stället för att det ska göra ont. Om ni fattar vad jag menar /images/icons/wink.gif. Alltså, tiraken Hubert har målpunkter och bestämmer sig för att slå någon... helt randomiserat alltså (d.v.s. han siktar inte), får han då nyttja sig av målpunkter? Eller måste man måtta mot speciellt träffområde för det?
Min nekromantiker har STY 5 och ett vapen med STYK 12. Hur går det när han ska lyfta det och försöka svinga det? Går det inte alls? Blir det dubbelt så hemskt som om STYK hade varit under dubbla STY, eller blir det samma sak som det? D.v.s., får han +Ob2T6 istället för +Ob1T6 att svinga det?
Kan man undervisa lik som man har reanimerat?
När man har reanimerat ett lik, får den grundchans i alla FCer eller får den som den hade när den levde?
Vilken färdighet använder man för tillhyggen såsom lie och köttkrok?
Fungerar andeförnimmelse som någon slags passiv IR (själarnas auror syns) som man kan se hur långt som helst med? Mina spelare brukar skaffa det till det ändamålet, och jag undrar om det verkligen går att använda den så? Kan man veta vilken sorts själ man förnimmar om man får napp på en själ? Typ skilja på alv och dvärg?
Den nya schamanregeln lyder att man får -Ob1T6 qadosh om man överger en kropp för att dö. Det måste ju innebära att själen får negativ qadosh, inte kroppen - för om kroppen hade förlorat qadosh hade det ju inte spelat någon roll - den dör ju ändå. Alltså borde all qadosh från en kropp försvinna när man tar ut själen från den? Alltså kan inte djur ha qadosh om de inte är besatta? Alltså, om man får slå degenerering på grund av qadoshförlust måste kroppen få tillbaka de attributpoängen som den negativa qadoshen snodde när den lämnar kroppen? Alltså har inte kroppen något med helighet att göra, utan bara själen?
Antag att man inte skulle "få tillbaka" sina attributpoäng som den negativa qadoshen tog, då skulle det blir ett mycket farligt vapen att skaffa skitmycket negativ qadosh och ta över andras kroppar för att sedan sätta tillbaks deras själar dit. Gör man det bara om och om igen så åldras man tusentals gånger till slut >.
Har jag fel?
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas/Index.html" target="_new">http://home.bip.net/ananas/Index.html</A>
Antag att jag skaffar Su'nai Lyfali med alla tekniker, men jag helt plötsligt får för mig att slåss med en Carwelan... kan jag använda alla tekniker från stridskonsten då?
Kan man använda en vanlig dolk som kastkniv, en radard typ? Eller en vanlig yxa? Om man nu försöker, låter +Ob2T6 i svårighet rimligt (sedan efter reglerna om kasta vapen som teknik?).
När man gör sin karaktär är det möjligt att den får barn, och då kan man räkna ut dess attribut genom några små formler... men om man gör en karaktär och är intresserad av föräldrarnas attribut, hur gör man då? Är det något mattesnille som orkar tänka ut en omvänd formel?
Anta att jag gör en tirak som oturligt nog blir 90 år gammal och dör av regenerering innan jag inns hinner börja spela honom... hmm... liten söt regelbug som jag ville påpeka bara /images/icons/wink.gif.
Förresten, ska man slå degenereringsslag före eller efter man slår framgångsslag? Man börjar ju karriären från ungdomen så att säga, så det kanske är mest logiskt att slå framgångsslag före degenereringsslag?
Hur fungerar det egentligen om man får en alv som är 80 faktiska år? Tabellerna sträcker sig ju inte så långt... ska man typ dubblera sista åldern som står given i tabellen/faktiskt år, eller hur ska man göra? Jag fattar inte.
Var och i vilken... densitet finns det insekter i Mundana? *tänker på myggiga Kiruna...*
Hur gör man när det regnar i Mundana? Finns det typ regnställ och paraply?
Om man måttar mot en glipa i pansaret, får man välja vilket träffområde man vill träffa automatiskt då? Typ glipa i halsen...
På målpunkter i KV står det att man är tränad att träffa var det tar mest skada på motståndaren, vilket innebär att man måste sikta på det stället för att det ska göra ont. Om ni fattar vad jag menar /images/icons/wink.gif. Alltså, tiraken Hubert har målpunkter och bestämmer sig för att slå någon... helt randomiserat alltså (d.v.s. han siktar inte), får han då nyttja sig av målpunkter? Eller måste man måtta mot speciellt träffområde för det?
Min nekromantiker har STY 5 och ett vapen med STYK 12. Hur går det när han ska lyfta det och försöka svinga det? Går det inte alls? Blir det dubbelt så hemskt som om STYK hade varit under dubbla STY, eller blir det samma sak som det? D.v.s., får han +Ob2T6 istället för +Ob1T6 att svinga det?
Kan man undervisa lik som man har reanimerat?
När man har reanimerat ett lik, får den grundchans i alla FCer eller får den som den hade när den levde?
Vilken färdighet använder man för tillhyggen såsom lie och köttkrok?
Fungerar andeförnimmelse som någon slags passiv IR (själarnas auror syns) som man kan se hur långt som helst med? Mina spelare brukar skaffa det till det ändamålet, och jag undrar om det verkligen går att använda den så? Kan man veta vilken sorts själ man förnimmar om man får napp på en själ? Typ skilja på alv och dvärg?
Den nya schamanregeln lyder att man får -Ob1T6 qadosh om man överger en kropp för att dö. Det måste ju innebära att själen får negativ qadosh, inte kroppen - för om kroppen hade förlorat qadosh hade det ju inte spelat någon roll - den dör ju ändå. Alltså borde all qadosh från en kropp försvinna när man tar ut själen från den? Alltså kan inte djur ha qadosh om de inte är besatta? Alltså, om man får slå degenerering på grund av qadoshförlust måste kroppen få tillbaka de attributpoängen som den negativa qadoshen snodde när den lämnar kroppen? Alltså har inte kroppen något med helighet att göra, utan bara själen?
Antag att man inte skulle "få tillbaka" sina attributpoäng som den negativa qadoshen tog, då skulle det blir ett mycket farligt vapen att skaffa skitmycket negativ qadosh och ta över andras kroppar för att sedan sätta tillbaks deras själar dit. Gör man det bara om och om igen så åldras man tusentals gånger till slut >.
Har jag fel?
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas/Index.html" target="_new">http://home.bip.net/ananas/Index.html</A>