Re: Matinéhjälte - klart!
F ... U ... C ... K! Har jag inte uppdaterat rollformuläret sedan jag testade att sänka Nivån? Gud, vad klumpigt ... och inte kan jag fixa det med detsamma heller då min nuvarande sega internetuppkoppling inte tillåter det.
Nivåerna går som följande (vilket även ändrar kostnaden på färdigehterna). Dessa värden finns på sida 39.
1-8: Oerfaren
9-12: Duglig
13-16: Rutinerad
17-19: Mästare
20: Omtalad
Mitt test bestod i att jag sänkte kostnaden på färdigheterna genom att sänka Nivån från 13 till 11. Det medförde dock att hober (med 2T6 i Fysik) kunde ha tvåhandssvärd, vilket gjorde att jag fick gå tillbaka till orginalet.
---
I övrigt borde du skriva att du slås ut på 17 (=10+7). Det känns som om du kan kombinera mycket fler färdigheter nu, vilket blir mer personligt. Jag gillar inriktningen "ledare" på Vältalighet och jag gillar verkligen att du hittar på egna personlighetsdrag.
![Smile :gremsmile: :gremsmile:](/wrnu/smilies/gremsmile.png)
Att du hittar på ett gods och namnger det skulle också ge pluspoäng i min spelledarbok. ^^
Några småsaker:
× Kultur har du värde 5 i, alltså Nivå 1 och inte Nivå 2
× Lans kan du gott skriva direkt efter "Nivå för Rida +" så att de två värdena adderas.
× Projektilvapen har du glömt att inrikta.
× På hemsidan finns det en regel där kvaliteten på rustningarna ger ±1 på bonusen. Med andra ord kan du ha 8 i rustningsbonus från början, vilket är en heltäckande plåtrustning av god kvalitet.
Ett jättetack för din input, vilket bland annat gjorde att jag upptäckte det där med det felaktiga rollformuläret. Det är också kul att se hur andra använder systemet för då ser jag hur de tolkar det jag skrivit. När jag speltestade rollpersonshäftet så fick spelarna göra
gubbar utan att jag intstruerade dem och när de frågade eller gjorde fel så gjorde jag en notis och ändrade sedan i häftet.
/
Han som måste försöka hitta sitt passerkort till skolan så han kan uppdatera snart