Nekromanti En mening som kommer att gå till historien

Amphysvena

Veteran
Re: Åtminstone EN Tolkienalv har skägg ...

hmm... jag kanske skulle ha läst alla trådar innan jag uttalade mig...

Rising

Vila i frid
Härligt. Fråga: Kan tomtar ha skägg? :)

Finemang, då slipper jag skämmas nästa gång jag hittar på skäggiga alvåldringar. Jag har iofs för mig att det ska finnas något i en alvbok till DoD (för det var alltså det vi körde) som sade att alver saknade skäggväxt, men jag har säkert bara fått för mig det utan vidare. Mystiskt annars att alla i vår spelgrupp delar den åsikten...

...fast det kan ju bli så i isolerade spelgrupper där man alltid har samma spelledare (jag). Spelarna har inte den syn på världen som det står om i grundreglerna, de har MIN syn på världen! Mwa ha ha ha haaa!

/Rising

Feuflux

omjonasson.se
Re: Åtminstone EN Tolkienalv har skägg ...

hmm... jag kanske skulle ha läst alla trådar innan jag uttalade mig...

Hur tusan skulle det ha gått till? Ni svarade klockan 12.27 båda två... samma dag! /images/icons/smile.gif

Feuflux

omjonasson.se
För mycket rollspel......?

En höjdare är ju annars när man är ett gäng rollspelare som sitter i en offentlig lokal och snackar om senaste spelmötet. Plötsligt noterar man hur någon i omgivningen tittar skräckslaget mot en och man funderar på om det kanske kan ha något att göra med att man precis berättat om hur man huggit huvudet av folk och druckit blod från dem...

Hehe, och sen håller vi på att diskutera varför folk tycker att rollspelare är konstiga..... guess why! /images/icons/laugh.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: w00t? WoT? OT? :D

"Njet. inte mycket. vi har bara lirat introäventyret. "

Det är mer jag har./images/icons/sad.gif Hur gick det?

"ersätt bara skadesystemet med Grim N Gritty reglerna som finns gratis nånstans i etern..."

Vad är skillnaden?

Feuflux

omjonasson.se
Alver VS Skägg

Oki, dax att citera böcker igen då./images/icons/smile.gif

DoD MonsterBoxen, bok 2 = de humanoida raserna, sidan 18.

Utseende:
yada yada yada ....... De saknar skäggväxt. .......... yada yada yada .......

Rising

Vila i frid
Tackar.

Skönt, då är vi fullt normala i min spelgrupp, då. (nja... När det gäller alvskägg är vi väl det ändå)

Det var bra att någon kunde ta sig tid att sprida ljus över situationen.

En annan fråga: Har kattkvinnor två bröstvårtor eller massor med småbröst? Hur ser Klarabella ut naken? Har ankor (Drakar&demoner-ankor, alltså) snoppar? Blir kattmän tokiga av kattmynta? Löper vargkvinnor? Har minotaurkvinnor juver?

Om duvor är "råttor med vingar" som man brukar säga när man vill skadeskjuta dem, betyder inte det att råttor egentligen är "vinglösa duvor"?

/Rising
som egentligen inte vill diskutera någon av frågorna ovan... =)

Svarte Faraonen

ром и смерть
Ankornas utrustning (OT)

Faktum är att ankor och gäss är de enda fåglar som är utrustade med en penis, och därför verkar allt luta åt att humanoida ankor också har en penis dold under fjäderskruden. Eftersom de allt som oftast går runt utan byxor (antagligen mestadels för att det skulle bli jävligt fult med ankbyxor) är det nog rätt pinsamt för dem när de blir kåta offentligt.

Khobo

Veteran
WoT-förväxlingar

Våra karaktärer var några unga grabbar från nån enslig liten by någonstans i Andor. Vilket var precis vad Vitrockarna letade efter...

Det var inte tanken, men allt eftersom saker och ting förflöt förstår jag att vi kunde förväxlas med vissa huvudpersoner i en polpulär bokserie... Tyvärr var det väl inte direkt vad vi önskade oss när vitrockarna kom springande... /images/icons/crazy.gif

Mattias, som tycker det är läskigt att slåss mot trollocker när man är en stackars bonde...

SPOILER

Äventyret slutade ganska illa förresten. En karaktär irrar runt i the Ways (heter det så?) och min karaktär har lämnat staden i rädsla för vitrockar... Svårt att lappa ihop spelgruppen igen.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Jag vet hur det känns...

Jag bor väldigt långt bort från resten av min spelgrupp, och dessa har en tendens att sitta och spela på det lokala McDonalds. Numera är de stamkunder där, och har blivit vana vid dem. Men förut satt vi där vid ett bord på McDonalds. Folk stirrade konstigt på mig när jag plötsligt reste mig upp, pekade hotfullt på en av spelarna, och ropade någonting högt och ljudligt på gammaldags engelska (jag har en tendens att spela ganska kraftigt med gestikulationer, för att inte tala om med hög röst). Jag spelade en Inkvisitor-typ, och anklagade en av spelarna för kätteri, och att han måste brännas... etc.
Jag märkte hur folk började långsamt smyga sig därifrån, när jag började hålla storartade tal om djävulen, herren, de sju dödsynderna, osv...

Samma sak hände igen, på samma ställe, en gång när vi spelade en Vampyrlajv, ute på stan mitt i natten. Fast denna gången var det på Svenska, och det handlade om hur jag skulle slita mina fiender i stycken, låta hundar slicka i sig deras rester, medan jag badade i deras blod. En av spelarna satt då och drack ur en bägare med cola. Den hade tagit slut, och han roade sig med att äta isbitarna. Jag blev sur, och slog bägaren ur handen på honom, så den flög ut över golvet. Jag är förvånad att jag inte blev utskickad, men jag visar mig inte där igen, för säkerhets skull.

Rickard

Urverk speldesign
Disneyvarning [OT]

"Eftersom de allt som oftast går runt utan byxor..."
De kan väl ha en rock.. Mina ankor är mer humanoida.. [Se bild...] [...ritad på baksidan av ett block...] [...och slarvigt omgjord i Photoshop så att den blev lite tydligare]

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte alls vill starta ännu en ankdebatt.. Inte alls

»As they came to the gates Círdan the Shipwright came forth to greet them. Very tall he was, and his beard was long, and he was grey and old, save that his eyes were keen as stars; and he looked at them and bowed, and said: 'All is now ready.'»

mat

Veteran

Introäventyret blev en seg historia för min grupp. Jag själv var SL. Jag har nog aldrig sett några spelare slå så dåliga tärningsslag som de gjorde den gång. Blev så illa att en person sköt sin vän med en pil i ryggen. Dessutom så träffade 1 pil av 15. Men mirakulöst så lyckades e genomföra äventyret /images/icons/yikes.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt

Så brukar det nästan alltid de första gångerna man spelar ett nytt rollspel. Jag brukar alltid få diverse missbildningar och urusla startvärden. WoT ser verkligen smaskigt ut. Jag ska försöka spela det så mycket som möjligt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Jag vet hur det känns...

"Jag bor väldigt långt bort från resten av min spelgrupp, och dessa har en tendens att sitta och spela på det lokala McDonalds. Numera är de stamkunder där, och har blivit vana vid dem. Men förut satt vi där vid ett bord på McDonalds. Folk stirrade konstigt på mig när jag plötsligt reste mig upp, pekade hotfullt på en av spelarna, och ropade någonting högt och ljudligt på gammaldags engelska (jag har en tendens att spela ganska kraftigt med gestikulationer, för att inte tala om med hög röst). Jag spelade en Inkvisitor-typ, och anklagade en av spelarna för kätteri, och att han måste brännas... etc.
Jag märkte hur folk började långsamt smyga sig därifrån, när jag började hålla storartade tal om djävulen, herren, de sju dödsynderna, osv..."

Har ni verkligen så svårt att hitta en bra spellokal? Som tur är kan ni ju alltid skylla på den undermåliga maten istället för rollspelet om någon undrar varför ni bär er konstigt åt.

Johan K

Gammal & dryg
HaHa !!!

Visst är det kul när våra kära SL komer med sådana guldkantade sanningar !!
Synd bara att man aldrig skriver upp dem./images/icons/wink.gif

Rajr0t

Veteran
Hur man bäst förklarar ett vapenköp © Ola

Jag spelledde ett äventyr i Kult och Ola skulle köpa ett hagelgevär för att ha något att försvara sig med. (Gruppen hade blivit av med alla vapen)

Han vandrar in i vapenaffären och plockar till sig ett vapen som han tycker ser bra ut. När försäljaren frågar om licens osv, säger han:

"Jaa, det är så här va, jag bor söder om Texas... eh i Kanada menar jag! Och nu är det på det viset att en älg kommer och vandaliserar min trädgård hela tiden. Han har två björnkumpaner också. Jag måste döda dom!"

Notera att detta utspelade sig i Milano, Italien. Han skulle alltså åka ned till Italien, köpa ett gevär för att sedan åka hem till Kanada och skjuta en ÄLG och hans två björnpolare.

Efter det var den rollspelskvällen förstörd, för ingen kunde sluta skratta eller dra urusla älg-skämt /images/icons/thinks.gif

Feuflux

omjonasson.se
Re: Hur man bäst ...

Visst är det härligt när någon spelare lyckas få ur sig någon mening som man kan skratta åt långt in i framtiden. Jag och mina kusiner har en klassiker som brukar dyka upp igen lite då och då. RP:na var tvugna att distrahera en köpman (eller liknande, kommer inte ihåg just den biten) och en av dom knackade på hans dörr utan att riktigt ha tänkt igenom vad han skulle säga. Köpmannen öppnar och RP:n blir plötsligt mäklare och säger "öh... hrmm.... vill du köpa finfina marker i Barbia?"

Vi skrattade jättemycket.... var ju inte specieltt kul egentligen men men..... "finfina marker i Barbia" får oss att börja skratta igen närhelst det nämns i alla fall. /images/icons/smile.gif

Vänta

Precis som de flesta spelgrupper säkert är så är mina helt vilda när det händer saker och alla vill vara först och göra allt det balla, öppna, muddra osv. En gång när 2 av spelarna var på gång att göra något så sa den ena: "Vänta!" till den andra spelaren som då faktiskt tystnade och lutade sig tillbaka. Spelare 1 gjorde då det han ville och spelare 2 reagerade först efteråt och sa då "Men det där ville ju jag vara med på". SL frågade då "Men varför sa du inte till?" "Han sa ju till att jag skulle vänta." blev svaret. Detta har inte fungerat fler gånger även om de försöker ofta.