Jag vet hur det känns...
Jag bor väldigt långt bort från resten av min spelgrupp, och dessa har en tendens att sitta och spela på det lokala McDonalds. Numera är de stamkunder där, och har blivit vana vid dem. Men förut satt vi där vid ett bord på McDonalds. Folk stirrade konstigt på mig när jag plötsligt reste mig upp, pekade hotfullt på en av spelarna, och ropade någonting högt och ljudligt på gammaldags engelska (jag har en tendens att spela ganska kraftigt med gestikulationer, för att inte tala om med hög röst). Jag spelade en Inkvisitor-typ, och anklagade en av spelarna för kätteri, och att han måste brännas... etc.
Jag märkte hur folk började långsamt smyga sig därifrån, när jag började hålla storartade tal om djävulen, herren, de sju dödsynderna, osv...
Samma sak hände igen, på samma ställe, en gång när vi spelade en Vampyrlajv, ute på stan mitt i natten. Fast denna gången var det på Svenska, och det handlade om hur jag skulle slita mina fiender i stycken, låta hundar slicka i sig deras rester, medan jag badade i deras blod. En av spelarna satt då och drack ur en bägare med cola. Den hade tagit slut, och han roade sig med att äta isbitarna. Jag blev sur, och slog bägaren ur handen på honom, så den flög ut över golvet. Jag är förvånad att jag inte blev utskickad, men jag visar mig inte där igen, för säkerhets skull.