Nekromanti En metod för snabbare publicering av moduler

Misstänkte att det nog skulle vara en del som nappade på den texten... /images/icons/wink.gif

Nåväl, metoden är följande:
Några av Neogames skribenter är som bekant aktiva i det här forumet som moderators. Då tid inte sällan är en bristvara i dagens samhälle (inte minst för Neogames skribenter) så är det just tid som ni lässugna egentligen vill unna era favorit skribenter. Varför? Jo, av den simpla anledningen att det krävs tid och möda för dom att besvara alla inlägg.
Missförstå mig inte för det är inte min mening att få er att sluta att använda forumet i hopp om att böcker o dyl skall publiceras fortare. Det är snarare min tanke att medvetandegöra er och göra er till mer konsekventa användare av forumet.
För att ta ett konkret exempel. På detta forumet med alla dess tusentals inlägg så innehåller en ganska stor del frågor som: När släpps den modulen? Kommer det en sån modul? mm. Inte sällan besvaras även dessa frågor med relativt lika svar. Antingen hänvisas det till Neogames hemsida (som ju trots allt är företagets sätt att offentliggöra sin releaplan) eller så är informationen den samma som den som redan publicerats där eller så är svaret helt enkelt ett frusternade men acks så ärligt "kanske".
Hur många sådana inlägg tror ni egntligen att de har besvarat genom forumets livstid? Förmodligen en hel del. Hur mycket tid kan detta tänkas ha tagit? Förmodligen en hel del. Tid kära kamrater, och här kommer poängen, som istället hade kunnat användas till att snickra ihopp era efterlängtade moduler!
Så nästa gång skriver ett inlägg i förhoppning att få pejl på fratamtiden så betänk först om det kanske inte redan går att få svar på via hemsidan (http://www.neogames.se/eon_rel.htm). om så inte är fallet så kan jag nästan garantera att ert svar inte blir annat än ett ynka litet kanske, eller i bästa fall ett kanskekanskekanskedetkanhända.

Sammanfattningsvis kan man säga att bespara Krille o co med alla frågor om framtida modulers när och hur och var medveten om att du på så sätt deltar i en process där tiden till utgivningdatumet gynnas dvs. kortas.

"För övrigt anser jag att Rom borde förstöras..."

userfriendly

Warrior
Nu är det väl inte riktigt så ...

... att Neogames skribenter sitter och skriver på sina moduler,
hela dagarna i sträck? Det hade de knappast heller gjort, om
det inte funnits något forum. Jag personligen tvivlar på att in-
läggen slöar ned produktionen. Däremot är releasefrågeinlägg
onödiga, av ett annat skäl – de slöar ned debatten. Koncentr-
ationen riktas nu på frågor om releaser, istället för frågor om
»hur lång är misslans svans« och »hur djupa är de bottenlösa
hålen«.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ahem.....[ot]

"»hur lång är misslans svans« "

Tre meter om misslan är glad och cirka 12 meter om misslan är arg eller sur.

"»hur djupa är de bottenlösa hålen«. "

Sist jag kollade så brukade de vara ungefär 35 cm, men jag har hört talas om hål som varit nästan 50 cm djupa.

Emil

Hero
Frilansskribenterna och tidsåtgång

Min uppfattning, som frilansskribent, är att tidsåtgången inte är särskilt beroende av oss frilansare utan av att mycket ska skrivas av "gänget" på kontoret och att allting ska kontrolleras och layoutas på kontoret.

Anledningen till att det var slött på utgivningsfronten i fjor är att Calle varit pappaledig och dessutom var mycket ensam på kontoret. Nu när Daniel också jobbar på kontoret så kommer alla de moduler som legat "färdiga" en längre tid ut.

Visst skulle det kunna gå marginellt snabbare om dina råd följdes, men inte så betydande. Själv är jag mest inne på forumen när jag har korta tidsintervall då jag inte har något annat för mig. Och det tar lång tid att sätta sig in i sina texter och fortsätta skriva på dem.

/Emil - Som nu ska skriva lite till Mundana-boxen.

Re: Nu är det väl inte riktigt så ...

Vaaa? Vad menar du? *blir förbannad* Jag som har betalat massa dyra pengar för deras moduler också sitter de bara hemma och slöar! Nä, nu %¤#"`/{£$€!

Nä, men skämt åsido så håller jag med dig i att det givetvis förslöar hela debatten. Kanske var det en av mina anledningar till att skriva inlägget?

För övrigt anser jag att man kommer längre med humor än med intelligens!

Re: Frilansskribenterna och tidsåtgång

Hmmm, det var värt ett försök iallafall... JAG börjar iallafall bli lite små trött på allt snack om moduler hit och moduler dit men men, va är väl en bal på slottet? *djup suck*