Det kan finnas för många Faint evil figurer
Ett är deckaräventyr och divinationsmagi, det är ett problem med en hel del divinationsmagi och deckaräventyr,
men betänk att just skurken kanske har skydd mot att upptäcka onska, och att det finns lite ilvilliga köpmän och bittra legoknektar. (faint evil aura)
Spelarna går på sin detect evil, och får fatt på både den ena och den andra suspekta snubben....
"jasså han är också ond" så försöker de sy in en mäktig köpman... efter massa jobb så sitter de äntligen med köpmannen, har övermannat honom, kanske gjort inbrott hos honom och förhör honom....(men han har inget med brottet att göra....*hehe*......)
De får problem med myndigheterna som inte tycker det är ok att utan bevis arrestera den mäktige Sixten, som är faint evil men inte har begåt brottet.
Spelarna kan helt enkelt hitta rätt många faint evil figurer som de förhör pressar men inte hitta den verklige skurken (kanske en neutral som har andra skäl att göra brottet)
Detect evil är helt enkelt inte användbart att lösa brotten, man kan hitta elaka personer men inte brottet i sig, det kan faktiskt bli ganska kul, speciellt om man faktiskt inkluderar en hel del faint evil figurer i staden, inte alla men kanske 10% (siffran tagen totalt ur luften) av alla.
Paladinens gäng kör helt enkelt fast om de ska arrestera och undersöka alla faint evil.
Bombu
Här tror jag det finns flera olika "problem"En paladin skall kunna känna auran av en ond överstepräst av Thanatos (såvida han inte har något magiskt skydd mot detta), men kanske inte av en småskurk. Detta är ju definitivt en smaksak, men vid t ex stadsäventyr av deckarsnitt tror jag att det skulle förstöra storyn något att ha en omodifierad paladin med i gänget. Ett annat alternativ kunde ju förstås vara att plocka bort paladinen helt, men jag tycker att klassen ändå har en poäng, trots att man gör en av förmågorna något sämre.
Ett är deckaräventyr och divinationsmagi, det är ett problem med en hel del divinationsmagi och deckaräventyr,
men betänk att just skurken kanske har skydd mot att upptäcka onska, och att det finns lite ilvilliga köpmän och bittra legoknektar. (faint evil aura)
Spelarna går på sin detect evil, och får fatt på både den ena och den andra suspekta snubben....
"jasså han är också ond" så försöker de sy in en mäktig köpman... efter massa jobb så sitter de äntligen med köpmannen, har övermannat honom, kanske gjort inbrott hos honom och förhör honom....(men han har inget med brottet att göra....*hehe*......)
De får problem med myndigheterna som inte tycker det är ok att utan bevis arrestera den mäktige Sixten, som är faint evil men inte har begåt brottet.
Spelarna kan helt enkelt hitta rätt många faint evil figurer som de förhör pressar men inte hitta den verklige skurken (kanske en neutral som har andra skäl att göra brottet)
Detect evil är helt enkelt inte användbart att lösa brotten, man kan hitta elaka personer men inte brottet i sig, det kan faktiskt bli ganska kul, speciellt om man faktiskt inkluderar en hel del faint evil figurer i staden, inte alla men kanske 10% (siffran tagen totalt ur luften) av alla.
Paladinens gäng kör helt enkelt fast om de ska arrestera och undersöka alla faint evil.
Bombu