Nekromanti En ny ras

Shulger

Veteran
Jag har gjort en ny ras den är i syfte att använda som slp men det går att spela dom skriv gärna vad ni tycker om dom

Jag är allergisk mot kritik får utslag som kliar av det :gremwink:

jorik

Veteran
hmmmm. mystisk ras. om man ska använda den i ett äventyr eller en kampanj så borde speldata finnas med, som modifikationer på STY, TÅL osv.

tycker jag i alla fall

Det är väl inte så konstigt...

...Kolla bara på den bondfilmen där skurken har tre bröstvårtor. :gremlaugh:

Mvh Victor Palm...

...Dricker Dr Pepper.

Shulger

Veteran
Re: En ny ras Attribut (ändrad)

"Öh, är det olika från djur till djur hur många bröstvårtor dom har "

ja den härstmar ju ur flera djur

Och här är attributen för en "Vanlig" kemcha
Sty:30 Tål: 28
Rör:18 Psy : 18
Per:7 Syn: 15
Hör:16 Lukt: 12
Vil : 15
Bil: 7

Plus att den är väldigt lojal mot sin flock den får + 5t6 mot lojalitet, den anfaller heller aldrig människor (så länge dom inte inkärktar, då brukar dom jaga bort en) visst det är högra attribut men dom är ju avlade till att ha bra fysiska egenskaper och dom flesta attribut är ju fysiska

Jag vet att det är lite bristande på sina håll men ja skrev det kl 2 på natten

Mouja

Hero
Ursäkta mig om jag må vara konservativ, men enligt mig så finns det nog med raser redan. Men jag måste hålla med om att tanken var rolig och mer än ett uppdrag kan baseras på den.
Om det hörs ploppande ljud så är det från mitt huvud.. och då menar jag att det ploppar upp idéer och inget annat :gremtongue:

Shulger

Veteran
Re: nya raser ( var är dom)

Men vart finns alla dessa raser?? jag letar efter nya då jag ledsnat på dom som finns, är det ingen som har nån rolig ras
inte alver eller kentaurer och dvärgar

föresten...
varför finns det inga dvärgar som älskar blommor och träd?

Xzarjo

Warrior
Tror jag måste hacka lite.

Angående Psy på 18, tycker det låter lite överdrivet att den är normalt dubbelt så smart, klyftig och filosofisk som den vanliga människan, även om den skapades av magi. Jag menar om du ska skapa ett väsen vars uppgift är att vakta, bör den värkligen vara smartare än dig själv? jag antar att magikerna var ute efter någonting liknande en mantikora (katten med scorpionsvans) fast lättare att kontolera. så om jag skulle använda din varelsa skulle jag nog sänka Psy till ungefär 7 eller 10, dvs lika smart men inte lika civiliserad som dom flästa Tiraker

Fast å andrasidan är det bara jag, dvs detta ska inte tas som kritk eller någon form av fakta utan bara som ett påstående. :gremwink:
Så för fan, kör hårt för rästen tycker jag är utomordentligt bra.
Önskar jag kunde sätta mej och skriva ner "mina" raser också som te.x Leka'n men tyvär är jag nog för lat, allafall just nu :gremtongue:

Mvh en lömsk en

Mouja

Hero

"Men vart finns alla dessa raser??"
I Eon boken... Alver, dvärgar, tiraker, människor och misslor...

"varför finns det inga dvärgar som älskar blommor och träd?"
Öhm... jag tänker inte ens svara på den frågan. Det vore väl ganska oseriöst med dvärgar som gillade blommor och bin...

Shulger

Veteran
Re: Tror jag måste hacka lite.

Dom är magiska.
Min Frakk-trukh hade 18 i psy ( fick fördel)

Detta skall tolkas aggresivt :gremwink:

Shulger

Veteran

Nej inte bin dom är onda....bara blommor...dom kanske var med i en döds kult och begick mass själv mord....

Mouja

Hero

Jag bara undrar om du förstod vad jag menade med "blommor och bin".. det är ett uttryck för någonting :gremsmirk: Och jag tror inte dvärgar gillar det, antingen lär de vara fulla eller så gör de det för att dvärga släktet inte skall dö ut... med tanke på hur deras *host*kvinnor*host* ser ut...

Shulger

Veteran

Det är klart jag fatta det med blommor och bin...jag skoja ju bara... vad är det för fel på dvärg kvinnornas utsende?? skägg på tjejer är ju dö snyggt (skämt till er som inte fattar det)

Vadå inga raser?

"Men vart finns alla dessa raser??"

Låt mig säga det så här: I boken.

"jag letar efter nya då jag ledsnat på dom som finns, är det ingen som har nån rolig ras
inte alver eller kentaurer och dvärgar"

Varför inte spela en människa, du har runt ett tjog länder att välja mellan. Dessutom finns det flera olika barbariska samhällen.
Varför inte spela alv, där har du sex helt olika stammar.
Varför inte spela dvärg, där har du fyra olika klaner, som alla helt olika.
Varför inte spela tirak, där har du hela nio olika kombinationer.
Varför inte spela missla, en ras som är mycket underskattad.

Jag förstår inte hur du kan ha tröttnat på alla dessa raser, kan du förklara?

"varför finns det inga dvärgar som älskar blommor och träd?"

Vem har sagt att det inte finns dvärgar som inte älskar blommor och träd?

Mvh Victor Palm...

...Som borde sitta och göra läxor, men som hänger på Eonforumet istället.

Och?

"Min Frakk-trukh hade 18 i psy ( fick fördel)"

Det är ganska orelevant, eftersom du skrev att kemchan i genomsnitt hade 18 i PSY. Jag har själv haft en sanarialv med PSY 25, detta innebär inte att jag jag skulle ha det som standard när jag skapar en ny ras (även om jag aldrig skulle få för mig att göra det). Du får ju gå efter snittet om du ska sätta ett snitt.

Mvh Victor Palm...

...Kritisk

PS. Du skriver i ditt inlägg att du är jättetrött och att du därför inte kan lägga in några lämpliga attribut, vore det inte bättre att då vänta till morgonen? DS.

Shulger

Veteran
Re: Vadå inga raser?

Lätt. "Alver och misslor är till för att ätas dvärgar gömmer sig ändå under jorden, tiraker är korkade"

jag gillar inte alver- för deprimerande. Dvärgar-försökte men tycke inte det var roligt. Misslor- dom är för små.Tiraker- jag har känslan av att min spelgrupp gillar inte dem annars gillar jag dem.

Igen har sakt att dvärgar som älskar blommor och träd inte finns (kanske nån men kommer inte ihåg)

Shulger

Veteran
Re: Och?

Jag tänker inte heller använda den Rpn ... det var så att Xzarjo skrev att tiraker hade 7 psy då skrev jag att min tirak hade haft 18 i psy men det betyder inte jag använder inte 18 i Psy som standard... nu har jag fått utslag :gremwink:

kan inte sova om jag har något oklart