Nekromanti En ny stenålder

stenhöna

tellstory
Årtusended har passerat. Civilisationen har försvunnit, liksom Homo Sapiens. En ny art, en ny människa, klättrar över sundet mellan Asien och Amerika för att söka nya jaktmarker. På vägen finner de artifakter från en svunnen tid, nya djur de aldrig sett förrut, ny natur. Kommer de kunna lösa gåtan om vad som hände med deras föregångare och ättlingar? Kommer de kunna förhindra att det händer igen, eller kommer de fastna i stamkrig eller gå under i den hårda miljön?

Äventyra i en ny tid, med en ny Homo Sapiens, tillsammans med din klan i ett annat Amerika. Upplev en ny stenålder som förgylls av ett stort och tungt förflutet.

stenhöna

tellstory
Bara en pitch till en ny setting jag kom att tänka på på väg från jobbet. Finns säkert något liknande redan. ^^

terje

xenomorf mystiker

stenhöna

tellstory
Tack, terje, ska kika på!

Stenålder är en del, men ny människoart och postapokalyps kunde utgöra intressanta dimensioner! En ny människoart skulle kunna designas med nya social former inspirerat från andra däggdjur eller tidigare människor som Neandertalare eller Homo Habilis/Erektus, eller få andra features som mer styrka eller högre intelligens. Det senare kunde vara användbart för att snabba upp metaploten genom att ge dem möjlighet att förstå de ruiner och den teknik de hittar. Och givetvis kan man lägga till valfritt antal lager av Homo Sapiens' civilisationer. :)

stenhöna

tellstory
IcarusDream;n256991 said:
Låter mycket som mitt spel Stålsökarna som jag släppte gratis förra året.
http://www.icarusdream.se/spel/stalsokarna/

(Även om det inte står i den nuvarande pdf:en så är spelet faktiskt post-apoc, men det kommer avslöjas den dag jag renskriver kampanjen i den)
Coolt, men jag hittar inget om din setting? Förutom ett par meningar i början.

IcarusDream

Anti-populist
stenhöna;n256997 said:
Coolt, men jag hittar inget om din setting? Förutom ett par meningar i början.

I mitten, innan besvärjelserna finns den kända delen av historien. Sida 9.

stenhöna

tellstory
IcarusDream;n257050 said:
I mitten, innan besvärjelserna finns den kända delen av historien. Sida 9.

Aww, nu missade du ju en så brillant chans att copy-pasta din text i forumet. ^^