solvebring
Superhero
Min gamle far går i tankarna att skaffa sig en surfplatta. Han är inte alls teknikvan men det han använt förut är PC och Android – därav är Android att föredra! Om inte annat vill han hålla sig i en prisklass som inte når Apples. Plattan är tänkt att användas i vardagen; till att surfa, utföra bankäranden, streama film och läsa tidningar.
Farsan önskar helt enkelt en platta som klarar allt detta helt okej, med så stor skärm och så bra högtalare som möjligt – hans syn är med andra ord lite småtaskig och hörseln är som den är efter fyrtio år inom industrin (urkass).
Själv har jag tittat på följande Lenovo-platta (Lenovo Tab 2 A10-70 10.1" Full HD MT8165 / 2GB / 16GB / Android 4.4) och tror att den kan vara ett bra val i och med priset, skärmstorleken, högtalaren som enligt flera recensioner anses vara bra.
Men, ni ack så mer kunniga – vad rekommenderar ni?
Farsans önskemål:
Farsan önskar helt enkelt en platta som klarar allt detta helt okej, med så stor skärm och så bra högtalare som möjligt – hans syn är med andra ord lite småtaskig och hörseln är som den är efter fyrtio år inom industrin (urkass).
Själv har jag tittat på följande Lenovo-platta (Lenovo Tab 2 A10-70 10.1" Full HD MT8165 / 2GB / 16GB / Android 4.4) och tror att den kan vara ett bra val i och med priset, skärmstorleken, högtalaren som enligt flera recensioner anses vara bra.
Men, ni ack så mer kunniga – vad rekommenderar ni?
Farsans önskemål:
- Prisklass ca 1500–2500 SEK
- Nytt, inte beggat
- OK fysisk kvalitet; duligt robust
- Så mycket skärm som möjligt
- Så mycket ljud som möjligt
- Prestanda nog att klara normal vardagsanvändning utan att kacka ihop