Nekromanti En setting som kunde va jävligt engagerande!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tänk om det hade hänt? Vilket spel kan man slänga in en sån kampanj i och vem skriver dem?

Attachments

Det där är mer ett kampanjupplägg än en setting skulle jag vilja säga.
Men jag diggar det stenhårt! Vore ballt att köra detta i WoD och låta spelarna vara en flock med Varulvar i de djupa Svenska skogarna vars territorium hotas av invasionen. En ockult organisation inom Nazi_Tyskaland har koll på att det existerar dyl saker och kommer först på spaning inför invasionen. De planerar att sätta in en specialtränad SS styrka för att ta han om ev problem med övernaturligheter.

- En organisation med allt möjligt folk som är immuna mot Lunacy

- En galen plan på att alliera sig med dessa bestar för att slutligen försöka skapa übersoldater i något experiment.

- Varulvsflocken lider redan hårt av inflyende Finska samt Ryska flockar och de Svenska skogarna och småstäderna i norr är på bristningsgränsen. För lite territorium, för många flockar. Dessutom så har flertalet människor försvunnit den senaste tiden. Vad har hänt dem?

Bara en idé! :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Tänkte faktiskt lite ockultism (som många tenderar göra kring detta ämne). men jag själv som är känslomänniska skulle nog gå igång på fienden då spelledaren berättar hur skrattande tyskar sätter min barndoms Gamla Stan i brand sjungandes tyska fosterländsvisor eller bygger läger ute på järvafältet. Bara lite ren spionage - sabotage vore grymt coolt.

Önskar att någon har lust att skriva ett spellöst äventyr eller kampanj i den miljön. Någon?