Nekromanti En sista kampanj

Nässe

Myrmidon
Om du fick reda på att du hann med en sista kampanj (antingen som SL eller spelare) innan du dör—vad skulle du välja?

När jag gjorde tanke-experimentet på mig själv insåg jag att mycket av det jag planerar att spela är sådant jag vill testa för att lära mig, eller för att inte missa något, inte för att ha kul.

Min sista kampanj skulle vara Berlin—the Wicked City, som SL—med vårt moddade Cthulhu Dark system. Det vore jävligt kul—särskilt efter att ha sett Babylon Berlin!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Det hade nog blivit någon av de fläskigare kampanjerna till CoC, t.ex. Horror on The Orient Express. Spelare eller SL vete katten egentligen men förmodligen SL.

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Jag skulle verkligen vilja spela eller spelleda Undergångens Arvtagare. Jag har läst den flera gånger, samt läst spelarkrönikor. Jag tycker nog inte egentligen att den är så exceptionellt bra, men hela konceptet med att bygga ut spelvärlden ytterligare i varje äventyr, och att så noggrant beskriva kringliggande fraktioner och händelser som inte nödvändigtvis krävs för att spela kampanjen tilltalar mig.

Självklart vill jag också spela Röd måne över Leongrad, men då behöver jag en grupp för Oktoberlandet, och de sista delarna i kampanjen ;)

Mogger

Hipsteranka
Kopparhavskrönikan. Mest för att det kommer att bli kampanjernas kampanj men också för att den inte är klar än så det köper mig säkert 10 år extra!

Annars, Svarta madonnan till nya Kult med en SL som kan skrämma mig. Hade varit fett!

Nässe

Myrmidon
Marrik den allvetande;n330926 said:
Självklart vill jag också spela Röd måne över Leongrad, men då behöver jag en grupp för Oktoberlandet, och de sista delarna i kampanjen ;)
Önskar jag kunde förse dig med dem :)

Bifur

Veteran
Nässe;n330923 said:
Min sista kampanj skulle vara Berlin—the Wicked City, som SL—med vårt moddade Cthulhu Dark system. Det vore jävligt kul—särskilt efter att ha sett Babylon Berlin!
Intressant val eftersom det är en så ny kampanj. Är den så bra?

Själv hade jag valt nyversionen av Enemy within, eftersom jag bara fått läsa den tidigare och för att jag hoppas att den nya kommer ha fixat de svagaste delarna.

Nässe

Myrmidon
Bifur;n330931 said:
Intressant val eftersom det är en så ny kampanj. Är den så bra?

Själv hade jag valt nyversionen av Enemy within, eftersom jag bara fått läsa den tidigare och för att jag hoppas att den nya kommer ha fixat de svagaste delarna.
Jag har inte läst den men tror att jag, lite oavsett hur den är, skulle kunna göra något bra av CoC i Berlin på 20-talet. Och mina spelare skulle älska det.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ape of Wrath;n330925 said:
Det hade nog blivit någon av de fläskigare kampanjerna till CoC, t.ex. Horror on The Orient Express. Spelare eller SL vete katten egentligen men förmodligen SL.
Det är ju om inte annat ett himla smart sätt att dra ut på det. Fuck schack – när Bengt Ekerot kommer för att hämta mig efter att länge ha vandrat vid min sida blir det den expanderade versionen av Horror on the Orient Express…

God45

#PrayersForBahakan
Alla Sersa Victorys 4th core och supersvåra D&D moduler länkade till en kampanj.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
krank;n330935 said:
Fuck schack – när Max von Sydow kommer för att hämta mig efter att länge ha vandrat vid min sida blir det den expanderade versionen av Horror on the Orient Express…
Sidenote: von Sydow är ju riddaren som spelar Schack med Döden (som spelas av Bengt Ekerot) :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Henke;n330940 said:
Sidenote: von Sydow är ju riddaren som spelar Schack med Döden (som spelas av Bengt Ekerot) :)
Nu ska inte du komma och vara en sån där messerschmidt eller vad det heter… =)

Henke

Jag skulle vilja spela hela Mutant-krönikan där man spelar generation för generation från År Noll och alla boxar/zomkompendium/den grå döden remaken och sedan knyter på MUA-kampanjen och därefter Hindenburg.

För att leva lite extra länge kan man ju sedan fortsätta med Mutant 2089/Rymd/Chronicles... eller förresten, då dör jag nog faktiskt hellre :)

luddwig

Lawful evil
Jag skulle vilja spela eller kanske ännu hellre spelleda Kafer-kampanjen till 2300AD, fast med ett uppdaterat regelsystem, och om det finns rälsade delar i kampanjen skulle de behöva arbetas bort så att det blir en spännande, spelardriven historia med märkliga rymdvarelser och 80-talsmysig hård science fiction.

Nässe

Myrmidon
luddwig;n330945 said:
Jag skulle vilja spela eller kanske ännu hellre spelleda Kafer-kampanjen till 2300AD, fast med ett uppdaterat regelsystem, och om det finns rälsade delar i kampanjen skulle de behöva arbetas bort så att det blir en spännande, spelardriven historia med märkliga rymdvarelser och 80-talsmysig hård science fiction.
Finns den att få tag på, på ett rimligt sätt?

luddwig

Lawful evil
Nässe;n330947 said:
Finns den att få tag på, på ett rimligt sätt?
Jag har den som pdf på en original CD-rom. Har dock inte läst den ännu, ifall jag mot förmodan skulle få chans att delta som spelare. Ibland dyker kampanjboken även upp i fysisk form, men jag har ännu inte hittat något ex i tillfredsställande skick.

Khan

Kondottiär
Undergångens Arvtagare. Den är så förbannat lång att man får leva flera år till.

Henke

krank;n330941 said:
Nu ska inte du komma och vara en sån där messerschmidt eller vad det heter… =)
ibland rycker det tyvärr okontrollerat i cineast-nerven :)

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har länge planerat en hemmabyggd Coprates-kampanj till Space 1889, i vilken äventyrarna ska bekämpa Belgiens ondskefulle kung Leopolds "Gulag"-välde på Mars: "la liberté ou la mort!" Den vill jag hinna spelleda till det bittra slutet,